Tissot?
#1
Hej med jer

Jeg overvejer at købe et Tissot (T91.1.413.51), Men jeg ved ikke hvordan dette ur er. Det er ikke så dyrt ca. 2500,- Jge har også kig på den nye Omega Seamaster Planet Ocean.

Jeg er klar over at Omega uret er et dykkerur, og det andet ikke. Men hvis man ser på kvaliteten og det mekaniske, kan disse ure så samlignes? eller er disse ikke i samme klasse?

Hvad er der ellers at fortælle om mærket Tessot?

Jeg venter spændt på jeres svar.
Svar
#2
Jesper V Skrev:Hej med jer

Jeg overvejer at købe et Tissot (T91.1.413.51), Men jeg ved ikke hvordan dette ur er. Det er ikke så dyrt ca. 2500,- Jge har også kig på den nye Omega Seamaster Planet Ocean.

Jeg er klar over at Omega uret er et dykkerur, og det andet ikke. Men hvis man ser på kvaliteten og det mekaniske, kan disse ure så samlignes? eller er disse ikke i samme klasse?

Hvad er der ellers at fortælle om mærket Tessot?

Jeg venter spændt på jeres svar.

Jeg vil mene at de ikke rigtigt er til at sammenligne, hvilket prisen på de to ure også afspejler. Udover at værket i det Planet Ocean er Omegas chronometercertificeret Co-Axial værk er finishen på Omegas også meget bedre end Tissots.

Mht. til Tissot må man sige at mærket er placeret i den billigste gruppe af schweiziske urproducenter.
Svar
#3
Jeg ville nok også købe et Omega frem for Tissot.

Et godt Omega seamaster på armen bliver du med stor sansynlighed meget glad for - også på længere sigt.

Når det er sagt, kan jeg sagtens følge dig. Et Tissot til under 1/3 af prisen for et omega er også et dejligt ur - og Tissot er, på trods af at den hører til i den lidt billige ende af schweiziske ure, dog stadig et "rigtigt ur" med lange traditioner - og masser af ur for pengene. Fortis og Oris oa. er måske mere populære pt. (som best buy) men jeg tror sagtens Tissot (og Certine for den sags skyld) kan måle sig når det kommer til finish og kvalitet for pengene.

Jeg har flere Omegaer og et enkelt Tissot - og kan faktisk ikke rigtig se den store kvalitetsforskel, men design mæssigt og imagemæssigt er Omega langt foran.

Jeg tror at Tissot lider lidt af et imageproblem - ellers er det ok.

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: