Førstegangs valg, HJÆLP
#1
Hej.

Jeg står og skal vælge et Panerai ur og er noget i tvivl om hvilken et jeg skal vælge. Jeg har fået tilbud fra Silvermagic på alle tre. Kan i give et på råd.

Fælles krav er poleret stål (pænt brug) og dato.

PAM 104 til 3.060 Euro, fedt med automatic
PAM 111 til 2.890 Euro, fedt med gennemsigtig bagkasse. Er det et minus med manuelt optræk? Men da jeg ikke skal gå med uret hver dag skal der alligevel rodes med uret i ny og næ.
PAM 220 til 4.150 Euro, fed lænke men er den fed i længden? Den er ihvertfald dyr!

I kulissen står en Rolex Sea-Dweller og spøger til 3.450 Euro.

Mvh
Klaus
Svar
#2
Hej Klaus,

Jeg synes bestemt ikke manuelt optræk er en ulempe. Hvis man har flere ure, kan man enten vælge at trække dem alle eller lade dem løbe ud, men man behøver ikke at tænke på en winder.

Jeg besøgte Klarlund adskillige gange, inden jeg besluttede mig, men valgte pam111 for et år siden og betalte ca det du er blevet tilbudt den til. Jeg har ikke fulgt med i prisudviklingen. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit valg.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#3
Hej Lars.

Tak for tilbagemelding.

Jeg kom lige i tanke om at PAM 111 jo er uden dato. Er det ikke meget upraktisk i det daglige? Slider det mere på uret at lade det løbe ud frem for at holde det kørende?

Mvh
Klaus
Svar
#4
med det navn er det vel et superocean du skal ha eller har du det allerede og hvorfor vil du så ha et nyt?
Svar
#5
Jeg har et Superocean fra sidste år. Nu tog du jo "navnet" Klaus så jeg måtte finde på noge andet.
Der er noget meget anderledes og simpelt ved Panerai. Hvis jeg falder for uret er det muligt mit Breitling kommer til salg selv om jeg er meget glad for det.

Mvh
Klaus
Svar
#6
A17360 Skrev:Hej Lars.

Tak for tilbagemelding.

Jeg kom lige i tanke om at PAM 111 jo er uden dato. Er det ikke meget upraktisk i det daglige? Slider det mere på uret at lade det løbe ud frem for at holde det kørende?

Mvh
Klaus

Jeg tror ikke det slider så voldsomt på uret at lade det løbe ud, men det kan nogle af de værkkyndige måske svare på. Jeg kom fra et ur med dato og nogle gange savner jeg den, men hvis jeg skal have et ur med dato igen, skal det være med bigdate. Jeg kan ikke se en alm. dato og jeg synes en kyklop er meget forstyrrende rent estetisk. Egetlig har det været ret nemt at vænne sig til at leve uden dato.

Med venlig hilsen

Larsb
Svar
#7
Hej,

Jeg har for kort tid siden koebt et 112, som "dresswatch" til at supplere mit B42.

Naar jeg gaar med 112'er til daglig savner jeg meget den dato/dag info jeg finder paa mit Fortis, men som dresswatch er det perfekt med manult optraek og ingen dato. - naar det gaar i staa for dig, tager det kun 2 sec, at faa det indstillet og trukket op.

Jeg er meget glad for den simple loesning, men gaar som sagt kun med det i weekenden.

Jacob
Svar
#8
Tak for de gode råd.
Jeg kan snart ikke huske de mange modeller fra hinanden men har 111'eren sandwich skive?

Mvh
Klaus
Svar
#9
den nye 111´er har sandwich skive, dvs fra H-serien og frem
Svar
#10
Pam 111 - klassisk og lækker ..... manuelt ingen problem.

Lænke til Panerai Nej Tak, Moderne modeller Nej Tak.

Jeg ville nok købe ved Klarlund - måske et par tusinde mere, men klar oplevelsen værd, specielt hvis det er første ur køb. Da jeg hentede min Pam 111 snakkede vi ure i mere end 1 time .....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)