Serviceniveau hos Klarlund ved køb af Rolex i udlandet?
Jeg forhørte mig dd. hos Klarlund om brugte Air-king's, - men desværre. Jeg benyttede lejligheden til at spørge om der ville være problemer med Service, justeringer mv. hvis jeg handlede i udlandet (har netop set en not-preowned Air-king på et site i tyskland til Kr. 17.000)!! Klarlund oplyste at det var der ikke, DOG skulle jeg være opmærksom på at hvis uret gik i stykker ville det blive sendt til Sweitz med en ventetid på 4-6 uger og ikke repareret i DK.

Er dette normal procedure ved "ikke-Klarlund-ure" ?

Mvh. Kbirk
Svar
Hej Kbirk

Jeg har fået samme besked hos Knud Pedersen i Århus, som siger, Rolex
har udstukket den retningslinie, at hvis ikke uret er købt i DK, er de ikke
forpligtede til at lave det. Derfor sender de det til Rolex, med den tid tilfølge, som det tager. Vel egentligt ok.

Mvh
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Det samme gælder Panerai.

Det bør også bemærkes at Klarlunds værksted er temmeligt belastet, så et alm. service kan nemt tage 3 uger der. Icon_cool

Jeg husker stadig mit Patek service til 13.000 kr der tog 14 uger.... Sætter det hele lidt i relief. Icon_smil

M
Svar
Gad vide hvor meget mere det koster at få ure sendt til Rolex, for jeg kan umuligt forestille mig det er samme pris?
Mon de også kan afvise et Rolex købt i udlandet til alm. Service?
Svar
Hej Gæst

Du skal forstå det således, at det kun er garanti reperationer de sender
til Rolex.Service + alm. rep. vil de hellere end gerne lave, da de kan
faktureres til dig, til normal pris. Så det giver ikke nogen problemer.

Mvh
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Anonymous Skrev:Gad vide hvor meget mere det koster at få ure sendt til Rolex, for jeg kan umuligt forestille mig det er samme pris?
Mon de også kan afvise et Rolex købt i udlandet til alm. Service?

Teknisk set kan du godt selv sende uret til Rolex. Den væsentligste fordel heri er hvis man har noget der er ekstremt sjældent, hvor Klarlund (eller andre) skal have reservedelene hjem fra Schweiz.

Til gengæld skal man lige tænke sig om når man udfører og importerer uret hvis man selv gør det. (Told/Moms osv).

Jeg mener et alm. service dernede koster 350 euro.

Jeg ved der er en del der sender både Patek og Rolex ned til Wempe i tyskland. De har et temmeligt stort service center.

mvh Morgan
Svar
Jeg har fået klaret en banal garantireparation af et ur købt i udlandet hos Klarlund på en halv time og uden beregning.

Iøvrigt er praksis i USA den samme: Alt sendes til Rolex USA, som har et (eller måske to) service center i USA, og reparationer (både garanti og senere) tager op til 8 uger.

/Bjørn.
Svar
Fra krognos, at der ikke findes nogen særlig god/organiseret urmageruddannelse i USA, så mange steder sidder der nogle autodidakte og roder med urene, med ofte tvivlsomme resultater til følge. SÅ jeg forstår godt Rolex i USA, hvis de vil have styr på reperationerne af deres ure.

Mikael
Svar
bjorn_e58 Skrev:Jeg har fået klaret en banal garantireparation af et ur købt i udlandet hos Klarlund på en halv time og uden beregning.

Iøvrigt er praksis i USA den samme: Alt sendes til Rolex USA, som har et (eller måske to) service center i USA, og reparationer (både garanti og senere) tager op til 8 uger.

/Bjørn.

Selskabs konstruktionen i USA er væsentligt anderledes end i europa og asien. Den primære forskel er at i europa har man lavet en decentral service organisation. Dvs. at en autoriseret forhandler med X antal ansatte der er certificerede af Rolex kan åbne deres eget "service center" med adgang til dele osv. Modsat i USA. Der har man først skabt underselskabet Rolex USA - der er indehaver af licensrettighederne til navnet Rolex i nordamerika. Dermed har man på et tidligt tidspunkt kunnet beskytte varemærket mod dels parallel import og dels mod kopier. Firmaet "Rolex USA" ejer så 3 service centre (New York, Beverly Hills samt Dallas)

Generelt er det sjældent at finde Rolex forhandlere i USA der reelt set er urmagere. Det er typisk større kæder med salg af Juveler / Ure / fra en mængde forskellige leverandører.

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)