Explorer 2
Hej derude!
Jeg har fået mig en brugt Explorer 2. Der er en ting, som jeg ikke kan få til at stemme: På uret står serienummer 4xxxxxx og model 16570. Ifølge årsreferencelisten er 4xxxxxxx fra medio 70'erne - men på den tid fandtes vel ikke den seneste modelbetegnelse 16570. Uret skulle egentligt være fra 90'erne. Er der nogen der kan forklare dette. P.S. uret er købt hos en anerkendt/respekteret urmager i Kbh.
mvh
Nils
Svar
Prøv lige og kig efter én gang til. Det lyder meget mystisk hvis det skulle være tilfældet.

Forveksler du 4-tallet med et 8-tal, eller har du overset et bogstav foran nummeret?
Svar
Hej Nils,

Der kan være tale om en erstatningsurkasse (dvs. en original Rolex urkasse som byttes ifm. service hvis den oprindelige urkasse har lidt skade). Jeg mener de har 4 mill. serienumre, men jeg er ikke 100% sikker.

Check lige dette. Hvis det er tilfældet, så burde prisen afspejle dette. Jeg synes personligt det er sjovere at have den urkasse som uret er født med end en erstatningskasse (på trods af, at den er original Rolex).

Hilsener,
Rasmus
Svar
44xxxxx urkasser er erstatningskasser.

Morgan
Svar
hmn hvad gør Rolex med certifikat osv når de ombytter en kasse - får man et nyt certifikat eller et erstatningscertifikat eller lign? Icon_question
Svar
Tak for svaret Rasmus & Morgan. Mit lille mysterium er dermed løst.
mvh
Nils
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)