Skift fra 1164 til 3303 eller 3313
#1
Jeg er forholdvis ny urinteresseset og har haft megen fornøjelse af at læse dette forum (læser også de andre på dette site).

Jeg har bl.a. et Omega Seamaster Chrono i titan/tantal/guld, hvor den tidl. ejer har delvist ødelagt urværket. det er hvad min urmager siger (pensioneret), idet chronograf funktionen hele tiden går i stå. Da jeg her i dette forum har fulgt med i de mange indlæg om ETA kontra andre urværker bl.a. FP, har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Hvis mit urværk skal siftes, kan jeg så skifte fra ETA (Omega 1164) og til FP (3303 eller 3313)?
Er det en god eller dårlig idé?
Hvis det er muligt at skifte og det er en god idé, hvad er så prisen eller forskellen i prisen?

Mvh.

Blume
Svar
#2
Det kan kun lade sig gøre at montere et ETA valjoux cal 7750 i dit ur da skiven er opdelt på en anden måde i de andre værker, men ETA er en del af omega, så det er det originale urværk. mvh Peter.
Svar
#3
Mange tak for svaret.
Så behøver jeg ikke have flere spekulationer/drømme om at skifte fra ETA til FP (med dette ur). Jeg var ellers brændt varm på FP efter at have læst de mange indlæg og set specifikationerne for de 3 værker.

Jeg har forøvrigt fået oplyst prisen på et nyt ETA 7750 (Omega 1164) urværk. Den skulle være 3.500,00 kr. Så må man jo håbe, at Omega har foretaget bare lidt forandringer ved det og ikke kun indprinter deres eget navn og logo samtidig med at prisen på værket mangedobles.


Mvh.

Blume
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)