Nyt legetøj ..... UTS Commander
#1
Hej,

Så købte jeg et nyt stykke legetøj, måtte lige en længere køretur sydvest på for at hente pakken hos UPS, der havde været forbi privaten forgæves, og jeg ville ikke vente længere Icon_smil

Jeg så for et stykke tid siden UTS dykkerur (dykker selv - dog ikke så meget mere - jeg erinderer en vis Jan Kirk, der var medlem af Søllerød Sportsdykkerklub engang - vi hedder Vedbæk Sportsdykkerklub i dag), der var rated til 3000 m - lidt mere end de traditionelle 200-300 m. Ganske imponerende specifikationer.

Men jeg kiggede lidt videre på firmaets hjemmeside og faldt for UTS Commander, der er at rigtig macho-ur (46 mm i diameter).

Jeg korresponderede pr email med en yderst høflig Dipl. Ing Nicolaus Spinner, der designer og bygger urene, og aftalte at købe det direkte fra ham. Spinner-familien har i øvrigt en virksomhed der udvikler CNC-maskiner - så han har adgang til det rigtige værktøj.

Urene (hver model) bygges i begrænsede serier af 200 stk - mit er nr 36.

Jeg har vedhæftet et par billeder (af den sædvanlige dårlige kvalitet - dårlig forkus og reflekser)

Uret bliver leveret med en læderrem - jeg valgte en stållænke. UTS kan også levere en "brynje"-lænke. Uret kommer i en ganske flot trækasse, med reservedele og værktøj. Uret er samlet med små rustfri DIN skruer - Rigtig "tysker-kram"!!!!!

Det er et UNITAS 6497 lommeursværk der ligger i kassen.

Det er mit absolut tungeste ur - LÆKKERT!

/René

İmage

İmage
Svar
#2
TILLYKKE med dit nye legetøj.
Ser lækkert ud, og så er det da et værk der kan "tåle nogle tæsk", så tag du roligt ud at dykke. Icon_e_biggrin God tur.
Lars
Svar
#3
dit nye ur.

Ja... Nicolaus er en flink fyr der brænder for sin "nye" hobby, at producere sine egne ure.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: