3313 kontra 3303?
#1
Hej jeg har set mig lun på Omegas Broad Arrow og det er ikke mindst fordi urværket 3303 ikke er et ETA. Nu ser jeg så at Omega også har en anden version af samme urværk i deres De Ville, nemlig 3313 med Co-axial gang.
Prismæssigt er der ikke den store forskel på disse to ure men hvad med kvaliteten? Vil jeg ærgre mig over at købe en Broad Arrow nu og se den med det nye værk til næste år? De Villen er også flot men mangler lidt maskulinitet.
Svar
#2
Du har ret i, at værket ikke er et modificeret ETA-værk. Caliber 3313/3303 er et modificeret Frédéric Piguet kolonnehjulskronografværk. Det co-axiale escapement gør caliber 3313 til et finere værk end caliber 3303, og det må også betyde at selve værket er dyrere at producere.
Jeg forstår godt din bekymring om hvorvidt der inden for de næste par år bliver lanceret en Speedmaster Broad Arrow med caliber 3313. Om de gør det eller ej vil jeg ikke gøre mig klog på, da det ikke vil være andet end gætværk.
Det ene værk er finere end det andet, men kvaliteten af caliber 3303 fejler ikke noget, tværtimod er det i mine øjne et superlækkert værk. Hvis man bedst kan lide designet af Speedmaster Broad Arrow i forhold til De Ville Co-axial Chronograph, så mener jeg bestemt ikke at forskellen på værkerne er stor nok til at vælge sidstnævnte.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
#3
[quote="Uffe"]Hej jeg har set mig lun på Omegas Broad Arrow og det er ikke mindst fordi urværket 3303 ikke er et ETA. Nu ser jeg så at Omega også har en anden version af samme urværk i deres De Ville, nemlig 3313 med Co-axial gang.
Prismæssigt er der ikke den store forskel på disse to ure men hvad med kvaliteten? Vil jeg ærgre mig over at købe en Broad Arrow nu og se den med det nye værk til næste år? De Villen er også flot men mangler lidt maskulinitet.[/quote



Jeg har gode erfaringer med BA.
Elmer
Svar
#4
Nu har jeg så lige set det nyeste BA GMT som naturligvis er et Co-Axial værk ud over GMT funktionen som jeg ellers ikke har set i et Speedmaster. Manden i forretningen havde det ikke men mente det ville koste omkring 40K og det skal vel nok passe, så måske skal jeg vælge den "billige" model af hensyn til pengepungen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)