surt med replica Rolex i denne form
Jeg fik en e-mail med beskrivelse af hvor fantastisk de er efterlignet, ingen vil kunne se . . osv. Det stemmer nok ikke helt, men det er utrolilgt at en virksomhed tør reklamere sådan, Rolex burde vel kunne gøre noget ved det.

http://kpfz.replicas4time.net/
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Rolex gør formentlig, hvad de kan. Men VI bør også gøre noget ved det, på vores begrænsede plan.

Jeg skrev et langt indlæg på det Tyske Rolex-forum (r-l-x.de), hvor de havde en vild diskussion om fakes, og min hovedpointe er, at det at købe fake ure yder økonimisk hjælp til "fake" opførsel. Det er helt det samme som at købne stjålne ure. Når vi køber den rigtige vare kan vi være ret sikre på, at alle led i processen opfører sig ordentlig, producent, importør, distributør, forhandler. Hvis vi købe en fake vare er der stor risiko for, at nogen undervejs putter gevinsten i ulovligheder.

Så derfor: kritiser folk, der køber fake varer, helt ligesom vi kriteserer folk, der køber et ægte Rolex for 5.000 kr. i et mørkt, røgfyldt lokale.

/Bjørn.
Svar
røverkøb på den lokale bæverding....?

Nej aldrig.. Hellere spørge om han ikke kan skaffe ét til eller to ;0))

Just kidding, men det er sgu fristende
Svar
peh Skrev:men det er sgu fristende

Det er jo det, der er problemet. Hver gang nogen har "skaffet noget meget billigt" er der som regel lusk med i det, og det er jo altså os allesammen, der via vores forsikringer, reelt betaler for at andre kan få sig et billigt ur, eller B&O anlæg, eller en bilradio...

/Bjørn.
Svar
Jeg mener ikke at vi skal gøre noget specielt i vores forum bare sikre at hvis vi ser fake sat til salg som ægte at der bliver advaret imod det, som på Lauritz i sidste måned.

Der vil altid være folk der vil købe kopier, og det kan godt være at man ikke kan se forskel. Men man ved det selv at man har en fake på armen så hver gang man kigger på sin arm bliver man mindet om at man ikke har råd til et Rolex og at man gør noget der er ulovligt. Samtidig skal man altid fortælle folk at man ikke kan se forskel og at man kun har givet 100 kr for møget. For man tør jo ikke at lyve om det for man vil jo altid blive afsløret når man møder en der har et rigtigt.

Vi kan jo i bund og grund være ligeglade med om folk går med fake måske endda Rolex er glade for en vis grad af fakes for det styrker jo kendskabet til urene og nogle der har købt et fake købe garanteret et rigtigt senere.

Men man kommer først helt uden om fakes når man får alle lande til at respektere reglerne om kopiering af varer, og det har nok lange udsigter.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)