urfetich i opstarten...
#1
Egentligt havde jeg forelsket mig i et TAG HEUER dykkerur, men det kostede 22 750, hvilket var for dyrt for mig.

Uforvarende kom jeg til at, af uransalige årsager, vandre ind i Klarlund på Strøget. Og dèr lå sørme et vaskeægte PAM159. Da jeg udformningen af kassen og måden remmen blev lukket på, var jeg solgt. 159´eren var dog i 40mm, ikke stort nok. Fik et katalog og skyndte mig hjem.

2 dage efter ringede jeg og blev skrevet op til et PAM88 i 44mm.

De vidste ikke hvornår der kom en ny sending fra Italien, ejheller hvilke modeller der ville være i. dagen efter ringede de og sagde at nu lå det sørme og ventede på mig. Fantastisk.

Sjovt som ens opfattelse af hvad der er for dyrt pludselig kan skifte når man falder pladask for noget.

Men jeg må indrømme, at det nok, desværre eller heldigvis, har været startskuddet til en urfetich for mig, nu vil jeg have flere!

Men der følger forresten også et spørgsmål med denne post: Jeg så der er noget der hedder PAM88G. mit er et alm.`88. Hvad er forskellen? Ringede til Klarlund som fortalte at det er fordi G`et står for GMT og har en sekundær tidszone. Men det har min 88´er jo også, da jeg fortalte det, sagde de at så vidste de det sørme ikke lige.....så er der nogen herinde som kan fortælle mig forskellen?

Som nævnt er jeg en novice på dette område, så bær over med mig hvis mit spørgsmål er helt tåbeligt.

Nu kigger jeg efter mit nye PAM, havde lidt en plan om enten noget Daytona eller IWC, men der er noget helt specielt ved de der Italienere, og ikke kun kvinerne..

Fik forresten også mit TAG 2000 Aquagraph som ligesom startede det hele, Super!!

Al feedback bliver værdsat


Jimmie
Svar
#2
Jeg kiggede også på forskellige andre urmærker inden jeg købte mit PAM 127 "Fiddy" Havde en Rolex SM i G/ST før og har siden jeg købte et Panerai ikke kigget tilbage.

Med hensyn til dit spørgsmål så betyder "G" 'et bag talet 88 at uret er fra sidste år. Alle årgange er kendetegnet med et bokstav. Således er Panerai fra i år mærket H.
Jeg er sikker på at der står et bogstav på bagsiden af dit PAM 88 også.

Men velkommen i klubben . Tjek iøvigt <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.panerisiti.com">www.panerisiti.com</a><!-- w -->

Lars
Svar
#3
De ved da ALT!, ifølge mange brugere herinde. De er SÅ kompetente, men at bogstavet G står for GMT.. tsk Icon_rolleyes

Stort tillykke med dit nye ur. Et sådan har jeg også haft i min samling.

Bogstavet G referer til hvilket år uret er fremstillet. Og i dit tilfælde er det 2004-05. Der er nok andre med mere viden end jeg, der nøjagtig ved fra hvilken måned 2004 og til hvilken måned 2005. ( prøv Klarlund ) Icon_e_wink

Og jeg kender godt fornemmelsen for, hvornår noget er for dyrt, lige indtil man står med det i hænderne.... det har jeg prøvet med flere ure og sidst med min nye bil. AUDI... det er dælmne for dyrt, lige indtil man sætter sig ind og lukker døren. Så er det pludselig et røverkøb.

Pas godt på dit nye ur.
Svar
#4
Jeg ahr lige som Fyssen også et pam127. Mit problem er, at jeg i modsætning ti Fyssen, stadig ser til højre og venstre. Mand, der er så mange fede ure. Mit sidste køb var en Rolex!!! Kan man blive behandlet på det offentliges regning for denne sygdom?
Icon_e_surprised
Svar
#5
Jeg er faldet for IWC's ure af ældre dato. Især er jeg begejstret for mit IWC Automatic fra 1950'erne med et cal. 8521. Uret er i noget nær MINT-kondition. Ihh altså! Guffenam.
Jeg kan meget vel følge dig i din begejstring over Panerei - blot er jeg mere til IWC, p.t.

Bedste hilsner

Stefan Garvig
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)