Per Skrev:Hej
Jeg købte en seamaster chronograf for knap et 2 år siden, den har ialt været til rep. 4 gange, hos swatch group. De har ialt, haft mit ur liggende til rep. i 10 mdr..
Har desuden kendskab til flere, som har haft en del problemer, med deres omega ure.
hilsen Per
Jeg afleverede i begyndelsen af december 2004 - via Klarlund - mit Omega Speedmaster (1976 årgang) til komplet renovering hos Omega i Schweiz.
Klarlund oplyste, at uret ville blive sendt til Schweiz via Swatch Group Danmark, og at selvsamme ville kontakte mig undervejs i forløbet for at oplyse, hvad renoveringen ville komme til at koste således at jeg havde mulighed for at sige JA eller NEJ inden de for alvor gik i gang.
Jeg blev aldrig kontaktet. Kun fordi Klarlund blev ved med at rykke Swatch Group Danmark fik jeg langt om længe et tilbud og et tidsestimat. Forinden havde uret faktisk været i Schweiz men var blevet sendt retur (grundet en fejl fra Swatch Group Danmarks side) uden at man havde kontaktet mig mens uret befandt sig i Schweiz. Dette affødte dog ingen former for undskyldning eller beklagelse fra Swatch Group Danmarks side. Hverken til mig direkte eller til Klarlund.
Ovenævnte betød, at uret nu skulle til Schweiz for 2. gang da jeg sagde JA til det pristilbud jeg fik.
Noget rod ....
Alt i alt tog "proceduren" inkl. renovering (perfekt omend dyrt arbejde!) og nogle ture frem og tilbage til Schweiz lidt over 4 måneder. Ikke just hurtigt - slet ikke når man tænker på, at jeg oprindeligt havde fået at vide, at det nok ville tage ca. 2 mdr.
Ikke at Swatch Group ikke kan løse de opgaver de får, men de hurtigste og mest informative/kundevenlige er de godt nok ikke.
At din Seamaster skal rep. 4 gange i løbet af 2 år virker mildest talt vanvittigt. Man burde efter min mening for længst have tilbudt dig et nyt, hvis du ikke selv har været årsag til reparationerne. Der må jo være noget grundlæggende galt med det pågældende ur.