vedr. rep af ure hos swatch group
#1
Hej
Jeg købte en seamaster chronograf for knap et 2 år siden, den har ialt været til rep. 4 gange, hos swatch group. De har ialt, haft mit ur liggende til rep. i 10 mdr..
Har desuden kendskab til flere, som har haft en del problemer, med deres omega ure. Men skal dog, for retfærdigheden skyld også siges, at jeg også har haft en speedmaster pro, som bare gik, i de 5 år jeg havde den.
Men det er surt, at have en mandags model Icon_e_confused

hilsen Per
Svar
#2
Hej PEr

Har du købt dit ur i Danmark eller i udlandet? Hvis du har købt uret i Danmark er du så opmærksom kbl §78 stk 4, idet det må siges at være til særdeles megen ulempe for dig hvis du har skulle undvære dit ur i 10 mdr???

Mvh THomas Bech
Svar
#3
Per Skrev:Hej
Jeg købte en seamaster chronograf for knap et 2 år siden, den har ialt været til rep. 4 gange, hos swatch group. De har ialt, haft mit ur liggende til rep. i 10 mdr..
Har desuden kendskab til flere, som har haft en del problemer, med deres omega ure.
hilsen Per

Jeg afleverede i begyndelsen af december 2004 - via Klarlund - mit Omega Speedmaster (1976 årgang) til komplet renovering hos Omega i Schweiz.

Klarlund oplyste, at uret ville blive sendt til Schweiz via Swatch Group Danmark, og at selvsamme ville kontakte mig undervejs i forløbet for at oplyse, hvad renoveringen ville komme til at koste således at jeg havde mulighed for at sige JA eller NEJ inden de for alvor gik i gang.

Jeg blev aldrig kontaktet. Kun fordi Klarlund blev ved med at rykke Swatch Group Danmark fik jeg langt om længe et tilbud og et tidsestimat. Forinden havde uret faktisk været i Schweiz men var blevet sendt retur (grundet en fejl fra Swatch Group Danmarks side) uden at man havde kontaktet mig mens uret befandt sig i Schweiz. Dette affødte dog ingen former for undskyldning eller beklagelse fra Swatch Group Danmarks side. Hverken til mig direkte eller til Klarlund.

Ovenævnte betød, at uret nu skulle til Schweiz for 2. gang da jeg sagde JA til det pristilbud jeg fik.

Noget rod .... Icon_e_confused

Alt i alt tog "proceduren" inkl. renovering (perfekt omend dyrt arbejde!) og nogle ture frem og tilbage til Schweiz lidt over 4 måneder. Ikke just hurtigt - slet ikke når man tænker på, at jeg oprindeligt havde fået at vide, at det nok ville tage ca. 2 mdr.
Ikke at Swatch Group ikke kan løse de opgaver de får, men de hurtigste og mest informative/kundevenlige er de godt nok ikke.

At din Seamaster skal rep. 4 gange i løbet af 2 år virker mildest talt vanvittigt. Man burde efter min mening for længst have tilbudt dig et nyt, hvis du ikke selv har været årsag til reparationerne. Der må jo være noget grundlæggende galt med det pågældende ur.
Svar
#4
Hej
Har idag fået besked fra omega i swiss, at lige meget, hvor i verden man køber et ur, er alle omega ure omfattet af deres int. garanti og har idag fået tilbudt andet ur, af direktøren for swatch group dk, som beklagede hendelses forløbet.

Men imponeret af omega er jeg ikke længere.

Hilsen Per
Svar
#5
Hej
Jeg har lige haft mit speedmaster pro til rep. hos swatch group og alt gik som smurt.
Uret var fikset og retur til mig på under 14 dage - det synes jeg er helt ok.
Jeg er dog ikke tilfreds med at et ur til 20k går i stykker når det ikke engang er 2 år gammelt, men sådan er der så meget

Lund
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)