Et lille opkast
Jeg må lige af med lidt galde!!
Jeg er den lykkelige (for tiden ulykkelige) ejer af et speedy prof. som har gået upåklageligt i de snart 2 år jeg har ejet uret.
For lidt over en uge siden går uret pludselig i stå - jeg trækker det så op igen, men kan mærke at fjederen ikke kan trækkes meget mere op.
Uret går så igang igen, for derefter at gå i stå igen efter et par timer.
Uret har ikke været tabt, blevet slået ind i noget eller fjederen trukket over. HMMMM!!

Jeg har været inde og aflevere det til rep. hvor jeg har købt det og de har jo ikke nogen "skyld" i at uret opfører sig tosset. (de har sendt uret til Swatch-group)
Men er det bare mig der synes der noget galt når et ur til ca. 20.000 går i stykker når det er under 2 år gammelt?
Der er jo fandme udgivet bøger om dette ur og om hvor godt det er og hvor meget det bliver testet inden det forlader fabrikken.
Jeg er sgu' lidt skuffet

Nå - så kom jeg da af med det
Svar
Ja hvad skal jeg sige....

Købte et Bulgari ur for 36 k til kæresten.
Inden for garantiperioden er der skiftet værk på det to gange (hver gang er det sendt til Schweiz og hver gang har det taget min. 6 uger at få det retur).

Efter at at der var skiftet værk anden gang gik uret stadig ikke ordentligt, men kæresten orkede ikke at undvære uret i endnu 2 mdr. og reklamerede derfor ikke.

Efter nogen mdr. tabte hun uret på gulvet og lænken blev beskadiget. Ind og aflevere uret , og kunne de ikke lige ordne værket nå nu de var i gang!!!! Men ak, uret var tabt så der var ingen af delene der var dækket af garantien.

Summesumarum. Bulgari uret blev tredje gang og for egen regning, repareret for 7500 kr. og fungerer nu upåklageligt.

Dette er ikke galde fra min side over at garantien ikke dækkede (vi var bare for dovne til at aflevere det for 3 gang) men et udtryk for at selv dyre ure ikke altid virker upåklageligt.

Go' aften

Peter
Svar
peh Skrev:Ja hvad skal jeg sige....

Købte et Bulgari ur for 36 k til kæresten.
Inden for garantiperioden er der skiftet værk på det to gange (hver gang er det sendt til Schweiz og hver gang har det taget min. 6 uger at få det retur).

Efter at at der var skiftet værk anden gang gik uret stadig ikke ordentligt, men kæresten orkede ikke at undvære uret i endnu 2 mdr. og reklamerede derfor ikke.

Efter nogen mdr. tabte hun uret på gulvet og lænken blev beskadiget. Ind og aflevere uret , og kunne de ikke lige ordne værket nå nu de var i gang!!!! Men ak, uret var tabt så der var ingen af delene der var dækket af garantien.

Summesumarum. Bulgari uret blev tredje gang og for egen regning, repareret for 7500 kr. og fungerer nu upåklageligt.

Dette er ikke galde fra min side over at garantien ikke dækkede (vi var bare for dovne til at aflevere det for 3 gang) men et udtryk for at selv dyre ure ikke altid virker upåklageligt.

Go' aften

Peter

Har ejet et Speedmaster Prof. Mark II siden 1976 ...det har gået 1000% upåklageligt i alle år. Valgte dette til trods at lade det totalrenovere og servicere hos Omega i Schweiz for nogle måneder siden.

Ejer div. Rolex ure. Både nye og "gamle". Never any problems at all. De bliver serviceret regelmæssigt hos Klarlund - med 5 års intervaller ....

Så spørgsmålet er, om du "bare" har været meget uheldig. Men det ændrer selvfølgeligt ikke på, at det ikke burde forekomme - og slet ikke efter 2 år.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)