Fortis B42 off cosmonaut.
#1
Hej alle

er der nogen, som kender listeprisen i DK på et Fortis B42 off cosmonaut ref 638.22.11M ?

Er der ydermere nogen som ved om der er gjort noget andet ved værket og eller ophænget/stødmekanismen i forhold til den alm model?!?

Med venlig hilsen Peter
Svar
#2
Danske listepriser for 2004:
Fortis B-42 Official Cosmonaut ref. 638.22.11M (lænke): 13.995 kr., med læderrem (ref. 638.22.11L) er prisen 12.595 kr.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
#3
Hej Peter

Fortis bruger næsten udelukkende (modificerede) ETA 7750 værker i deres chronographer. Enkelte "special editions" har det lidt ældre Lemania 5100 værk. Begge i en let modificeret udgave. (Alarm-ure har et vistnok "in-house" F2001 værk).
Så vidt jeg ved og har kunnet støve op, så bruges det samme værk (ETA 7750) i alle chronographer dvs. både i "Spacematic", "Flieger", "Pilot", "B42" osv. Så efter min bedste overbevisning er svaret altså: nej, der er ikke gjort noget "specielt" ved "off. cosm" urene. Hvis du ser på listepriserne så er der heller ikke den store forskel mellem dem.

Så selvom jeg selv er lidt af en "space-freak" kunne jeg trygt vælge det efter min mening mere elegante B42 Flieger (hvid skive) (ref. 637.10.12) til at klæde min arm. Det har jeg aldrig fortrudt! Icon_e_biggrin

Mvh
Ole M
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)