Den må de længere ud på landet med
#1
Hej

Taget fra Computerworld:

Mobiltelefoner overflødiggør armbåndsuret
Det schweiziske urfirma Swatch melder, at salget af deres billig-ure i de to første måneder af året er faldet med 25 pct. De sidste par år har man oplevet et faldende salg af ure, hvilket, mener den franske brancheforening for urindustri, skyldes udbredelsen af mobiltelefoner med indbygget ur.
ComputerWorld side 11

Ure sidder på håndleddet, ikke i telefoner:-)

God weekend

Hilsen Chris
Svar
#2
Jeg læste samme indslag i Berlingske (eller var det Børsen?) - med en lidt anden ordlyd, nemlig at det var de billige ure under 1000 kr der solgte 25% mindre.
Svar
#3
præcis!! De "dyrere" ure i 2k+ klassen var på stærk fremmarch, især hos de unge! Så er det også lidt sørgeligt at se div. topchefer bære forskellige modeller af seiko, citizen (undtagelsen er naturligvis deres promaster serie til os der dykker ca 1-1,2 meter;-)).

Mvh THomas bech
Svar
#4
I TV avisen på DR fortalte de at mange unge brugte uret som smykke, og man havde i en rundspørge set een med et ur der ikke virkede.

Alle der havde ur på var beviste om mærke - selv om det var D&G, Diesel eller andre modemærker.

Så der er håb endnu, måske vælger de et rigtigt ur senere, når økonomien er til det.
Svar
#5
den sang kan jeg godt tilslutte mig. jeg er en 18 årig gammel dreng der for et år siden købte mit første rigtige ur. Et Rolex GMT Master 2 for egne optjente penge. tror generelt at vi unge er blevet mere bevidste om uret og dens funktion som smykke for hvis det ikke skulle bruges som smykke, så kunne man lige så godt bruge sin mobil. At købe det ur har nok været den bedste gave til mig selv og jeg har helt sikkert fået blod på tanden så hvis økonomien bliver til det så skal jeg da have et til eller mange flere.
Svar
#6
Købte selv mit første rigtige ur som 18 årig - et Rolex GMT master 1 med sort drejekrands.

Det blev solgt to år senere og i stedet købte jeg et IWC GST Chrono.

IWC'et fortryder jeg bestemt ikke, det er en daglig og smuk fornøjelse, men salget af GMT'eren - suk!!!
Et nyt GMT vil bare ikke være det samme, det mangler ridserne på kassen fra dengang jeg i en brandert prøvede at komme over muren til Kongens Have og meget mere.

Min pointe - sælg ikke det første rigtige ur, den følelse i maven kommer aldrig helt tilbage igen, men hvis man beholder uret kan det altid genskabe lidt af stemningen, ligesom det med tiden bliver til en god historie.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)