Time of Switzerland
#1
Hejsa,

Hvem kender til <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timeofswitzerland.com">www.timeofswitzerland.com</a><!-- w -->.

Eller andre billige graymarked forhandlere på de kanter.

Hvad er toldsatsen på import af ure ??

Nis
Svar
#2
Tja når det er fra et ikke EU land kommer der jo den dejlige danske moms (25%) og div. andre afgifter på oveni!!! Inden man køber i udlandet er det en god ide at besøge et par forhandlere i DK for at se hvilke rabatter man kan få!! ALternativt besøge forhandlere som Woolhead og/eller Mads LAier som har mange brugte ure liggende!

Mvh THomas Bech
Svar
#3
Thomas Bech Skrev:Tja når det er fra et ikke EU land kommer der jo den dejlige danske moms (25%) og div. andre afgifter på oveni!!! Inden man køber i udlandet er det en god ide at besøge et par forhandlere i DK for at se hvilke rabatter man kan få!! ALternativt besøge forhandlere som Woolhead og/eller Mads LAier som har mange brugte ure liggende!

Mvh THomas Bech


Helt enig ! Der er rigeligt at vælge i mellem hos de mange gode og seriøse vintage forhandlere i hovedstaden. Mht til den endelige (slut) pris ved indkøb af ur uden for EU, mener jeg at det man skal lægge oveni prisen er - alt i alt - 35% ...moms og afgifter ...så why bother Icon_e_wink
Svar
#4
Jeg syntes nu ikke udvalget er så stort på det grå marked herhjemme
hvis man ikke lige er til omega eller rolex, der kan med fordel finde
et meget bredere udvalg i andre EU lande som f.eks. Tyskland og
priserne er også bedre da deres moms er lavere og konkurrencen
vel nok generelt større, ja selv USA kan komme på tale nu hvor dollar
kursen er særlig fordelagtig 5,8 pt, jeg har aldrig set bedre grey market
priser end de har over there
Svar
#5
Nej, man kan ikke få alt i Danmark, og hvis prisen er den rette, og man skal en tur syd på, kan man med fordel slå turen forbi en graymarked forhandler i Tyskland, Italien eller uden for EU.

Hvis prisen incl afgift moms m.m. er et par tusind er der ingen grund til at købe unden for landet, men besparelserne kan vel også være meget mere, og så kan man overveje.

Er der nogen der kender til <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timeofswitzerland.com">www.timeofswitzerland.com</a><!-- w --> - har købt eller hørt om andre med dårlige / gode oplevelser.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)