Hvilket værk ligger i IWC Double Chronograph ?.
#1
Hvilket værk ligger i IWC Double Chronograph ?. Jeg gætter selv på 7750 på den måde uret ser ud på i designet. Icon_e_wink

Men måske er der en her på vintageure som kender mere til hvordan
IWC Modificeret deres værker.

Mvh.
Kim.A.S.I
Svar
#2
Du har ret det er et eta valjoux 7750 modificeret af IWC.
Svar
#3
Hmmm Nå men det er jeg da glad for at jeg har ret.. Icon_cool

(For en gang skyld) Icon_e_biggrin

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
#4
IWC er et af de firmaer der giver den mest gas mht. modificering af ETA værkerne. De nøjes ikke blot med at skifte et par småting og gravere navn på rotoren. Værkerne skilles ad og trimmes betydeligt. Mange dele erstattes af IWCs egne producerede dele. I double chrono har de endvidere tilføjet det alm. chrono-værk en dobbelt chronograf funktion. Denne modifikation er relativ kompliceret, hvilket også fremgår af salgsprisen. Dobbelt chronograf funktionen er indbygget i selve chronografværket. Her er ikke blot tale om et komplikationsmodul som er knaldet på et ETA 2892. Desværre er 7750 ikke et kolonnehjulschronograf, hvilket gør chronograf funktionen knap så præcis.
IWC har super tjek på 7750 værket. Selv deres modeller med evighedskalender har Valjoux 7750 ebauch. Heldigvis har IWC de seneste år sendt en række lækre ure på markedet med in-house værker. Dog uden de store komplikationer. Men mon ikke de langsomt er i gang med at blive rent in-house. Man har vel lov at håbe....For et ETA bliver nu aldrig helt det samme som in-house selv om producenten har modificeret det ned i mindste detalje.

Mads Gjødesen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)