Garanti på Fortis ure
#1
Når der skal købes nyt ur går der naturligvis altid sport i at finde uret til den bedste pris, men jeg ved, at man på nogle produkter ikke får en worldwide garanti. Dette betyder, at hvis man køber sit ur i eksempelvis Dubai lufthavn og uret så efterfølgende går i stykker (inden for garantiperioden), så kan man umiddelbart ikke gå ned til en dansk forhandler og få denne til at ordne uret omkostningsfrit.
Mit spg. til forum er derfor om Fortis ure har worldwide garanti eller om det er nødvendigt at kontakte forretningen, hvor uret er købt?

Peter
Svar
#2
Hvis uret er købt hos en autoriseret Fortis forhandler er der world wide garanti. Dog skal du være opmærksom på, at det ikke altid er omkostningsfrit. Et eksempel: Mit JLC Master Compressor gik i stykker efter en tur på gulvet (en eller anden klovn, hvis navn jeg ikke nævner Icon_e_wink , tabte det). Uret var købt i Madrid i april 2004 og stadig dække af garanti. Købt hos en aut. JLC forhandler og alle papirer var i skønneste orden. Desværre kunne de hos Mathiesen (dansk aut. JLC) ikke selv lave uret og det måtte en tur til Schweiz. Da uret ikke var købt hos Mathiesen, måtte jeg selv betale alle forsendelsesomk. Havde jeg købt det hos Mathiesen var omk. blevet dækket. Temmelig dårlig service fra JLC/Mathiesens, når man taler om world wide garanti. Det kostede mig 600 kr. så ok!

Så forhør dig lige hvordan landet ligger, hvis denne situation skulle opstå.

Mads Gjødesen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)