Omega Speedmaster valg
#11
med ETA-værker er reduced. de er også kun 35,5 mm. i kasse Ø mod 38,8 0g 40 i de øvrige mod.

Mikael
Svar
#12
Jeg kan godt lide at afslutte en tråd, med resultatet.

Jeg har købt et Omega Speedmaster Professionel af Henrik Werner via anonce her på nettet.

Nu venter jeg meget spændt på at have det i hånden!

Jo mere man læser om Omega Speedmaster, jo mere blever det et must at eje et nogenlunde origialt eksemplar.

Jeg er dog ret sikker på, at det næste må blive et Broad Arrow, når lejlighed byder sig for et fornuftigt køb. De der med blå visere og "tal" er da dejlige. Jeg kan blot ikke helt finde ud af om det et med lys brun rem eller stållænke, den er flottest. Men mon ikke jeg får ret god til til at finde ud af det - 15 - 20 K er jo en tidskrævende opgave!
Svar
#13
Super godt valg. Måneuret er i mine øjne det eneste rigtige speedy og helt klart første valget hvis det skal være et Omega. Desuden tror jeg du med tiden vil blive godt tilfreds med plexiglasset, selv om safir er mere praktisk. Der er bare noget over de gl. buede plexiglas som safirglas ikke har.

Broad Arrow er et lækkert ur, og aftalen med Frederic Piguet om værkerne 3303 og 3313 er bestemt et af Omegas bedste tiltag de seneste år. Betydelig mere attraktivt end Valjoux 7750 eller en ETA-2892 lagkage. Det skal dog nævnes at Frederic Piguet ebauchen som benyttes af Omega, ikke er helt identisk med den oprindelige cal. FP 1185 som benyttes af bla. AP, Chopard og VC. FP leverer et specielt værk til Omega, som er knap så eksklusivt (og dyrt!), men funktionelt stadig helt i top med kolonnehjulskronograf. Men prisen er jo også en anden end AP og VC´s chrono´er. Broad Arrow er i mine øjne et af de bedste kronograf-ure i sin prisklasse.
Held med søgningen.....

Mads Gjødesen
Svar
#14
Mads, det kan jeg bekræfte. Icon_e_biggrin
Jeg er meget glad for mit. Men er det jo jeg er blevet forelsket i den der 1665'er og jeg har jo lige købt Fiddy, så.... ruster gammel kærlighed??
Svar
#15
Din smag er ikke så ringe endda....Jeg har også et godt øje til 1665´eren, men de er svære at finde i god stand til en fornuftig pris. Der er buet safir glas på Fiddyen, så den tæller ikke helt Icon_e_wink Det er bla. det som gør at den koster betydelig mere end de øvrige Historic modeller. Værket er jo det samme. For min skyld måtte de gerne lave en Historic model a la PAM 1 i børstet stål, fast bagkasse, buet plexiglas og manuelt Zenith-, JLC-ebauch eller allerbedst et in-house.

Desværre er plexiglas ikke så "brugervenlig" som safir, så vi må på udkig efter vintage markedetfor at få buet glas. Men fedt at Omega holder fast i traditionen på Speedmaster Prof. aka moonwatch.

Mads Gjødesen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)