Glashuette
#1
Jeg har brug for lidt for og imod (og evt. alternativer) fra eksperterne!

Overvejer pt. at anskaffe mig enten:

Glashuette Original PanoMatic Lunar (Ref. 90-02-01-01-04), eller

Union-Glashuette Diplomat Ewiger Calender

Hvorfor skal jeg vaelge det ene frem for det andet - selvom det er et smagsspoergsmaal?
Saa vidt jeg ved er det samme hus, men Original rangerer over Union?
Jeg haelder mest til 18kt roedguld. Kan det bekraeftes at sidstnaevnte ikke kommer i roedguld?

Og hvilke alternativer i samme stil kan anbefales?

# SR
Svar
#2
Som du selv nævner, rangerer Glashütte Original (GO) over Union. Union er ejet af GO, som står for alt udvikling og produktion af mærket. Værkerne i GO´s Pano-serie er ekstrem lækre, og i en betydelig højere finish end værket i Union. Det samme gælder den generelle finish på hele uret. Union har dog lavet enkelte SE-serier af samme kvalitet som GO men generelt er standarden lavere.
Jeg mener ikke at Union laver guldure ud over enkelte SE-modeller, som bla. Bergter serien. Fordelen ved Union er at du får et ur med evighedskalender. Det er jo ganske lækkert...Jeg mener faktisk at Union tilbyder det billigste evighedskalender ur på markedet. Derfor får man super meget ur for pengene. Jeg kender ikke til kvaliteten af Unions evighedsmodul, men man skal ofte være forsigtige med komplicerede ure. De er jo ikke billige at servicere så for mange ture til Glashütten koster. Jeg har dog ikke hørt at der skulle være værkproblemer eller andre sygdomme, om med GO i ryggen kan det ikke gå helt galt.

Personligt ville jeg vælge GO af de to. Værk og finish er finere. Du kan også få uret i guld som du ønsker. Et alternativ kunne være JLC Master Perpetual. Det fås i guld, med evighedskalender og er til at finde brugt til en fornuftig pris. Værk og finish er på samme niveau som GO, og JLC kan det der med at lave komplikationsmoduler der spiller. Lad os høre hvad du vælger...!

Mads Gjødesen
Svar
#3
Tak for svaret.

Nu vil jeg kigger lidt paa JLC, men mon ikke det ender med et GO. Du har i hvert fald ikke slaaet tanken ud af hovedet paa mig!

# SR
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)