Forsikring & ure
#11
Anonymous Skrev:Jeg har ikke mine i en bankboks, men i en boks derhjemme, jeg tror faktisk, eller jeg ved at der er mange der har sine ure derhjemme. Men jeg kan da godt forstå at I alle sammen siger at I har dem i en bankboks, af hensyn til evt. indbrud eller røverier!

Jeg siger ikke noget som ikke passer. Selvfølgeligt har jeg mine ure i en bankboks. Alt andet ville være uforsvarligt. Jeg bor nemlig ikke i en nedlagt bank med indbygget rigtig bankboks. De små "blikspande" fra Silvan, Bauhaus og lign. indgyder kun falsk tryghed. Men enhver kan for min skyld gøre som han lyster. Dog ingen grund til at have mere end 1 ur hjemme ad gangen og dermed friste svage sjæle unødigt.

Der sker jævnligt overfald på div. urforretninger. Og på det seneste også hjemme privat hos urmageren/forretningsindehaveren. Nøjagtigt det samme vil ske for private (samlere) før eller siden.
Svar
#12
MikaelHansen Skrev:Jeg siger ikke noget som ikke passer. Selvfølgeligt har jeg mine ure i en bankboks. Alt andet ville være uforsvarligt. Jeg bor nemlig ikke i en nedlagt bank med indbygget rigtig bankboks. De små "blikspande" fra Silvan, Bauhaus og lign. indgyder kun falsk tryghed. Men enhver kan for min skyld gøre som han lyster. Dog ingen grund til at have mere end 1 ur hjemme ad gangen og dermed friste svage sjæle unødigt.

Der sker jævnligt overfald på div. urforretninger. Og på det seneste også hjemme privat hos urmageren/forretningsindehaveren. Nøjagtigt det samme vil ske for private (samlere) før eller siden.

Som Mikael skriver vil det ske før eller siden. Jeg er bekendt med at en samler/urmager fik frarøvet hele sin samling af ure i sit private hjem. Jeg husker ikke hvornår, men det er sket mens jeg gik på urmagerskolen i 95-99. Så man skal være påpasselig

VH Tommy
Svar
#13
Er det ikke ret uinteressant hvad gæst skriver om hans private mening om bankbokse o.a. jeg gad ikke besvare hans indlæg igår han må selvfølgeligt mene hvad han vil, men jeg ved at ret mange med kostbare samlinger er sikret rigtigt godt.

Alt andet ville osse være for dumt.

Pas på pengene og urene rundt om i de små hjem, og ellers fortsat god weekend til jer alle
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#14
I forbindelse med den nye lov om opbevaring af våben i eget hjem er der de sidste par år solgt rigtig mange gode sikkerheds skabe til jægere.

Skabene, som er beregnet til 5 - 15 geværer, kan også indrettes med hylder istedet.

Da det pludselig er blevet ret stort marked, er priserne ikke så afskrækkende og sådan en kolos på fx. 140 kg er jo ikke så nem at stikke af med - især hvis den også er boltet til væg eller gulv.

I kombination med en god forsikring, kunne det måske være en overvejelse værd for ursamlere. Kig ind i en velasorteret jagt udstyrs forretning, der finder du skabe til priser fra ca. 2000 og opefter.

god jagt!
Svar
#15
Fint idé!
Jeg overvejer selv at investere i et sådant våbenskab - så har jeg også plads til andre større genstande, som ikke kan være i en almindelig bankboks.
Priser for brugte skabe i Skafor Blå til ca. 5 våben starter ved ca. 1500 kr.


Venligst

Stefan Garvig
Svar
#16
Ja og en ny til 3 våben starter ofte ved under 2000.- i Bilka, Silvan eller Metro!
Og Skafor skalaen betyder jo at de er af en vis kvalitet selvom de er billige!
Svar
#17
Jacob K. Skrev:Så længe der ikke indgår guld, sølv eller platinium i urene, ja så er de dækket af din normale indbo forsikring med helt op til din indbo grænse !!!!
MVH
Jacob
Under forudsætning af, at værdien af ALT dit indbo, inclusive urene,
svarer til forsikringssummen. Icon_e_wink
Svar
#18
Anonymous Skrev:
Jacob K. Skrev:Så længe der ikke indgår guld, sølv eller platinium i urene, ja så er de dækket af din normale indbo forsikring med helt op til din indbo grænse !!!!
MVH
Jacob
Under forudsætning af, at værdien af ALT dit indbo, inclusive urene,
svarer til forsikringssummen. Icon_e_wink

Lige netop ...100% korrekt. Desværre er det der, den oftest går galt for "folk", mange er ikke opmærksom på det forhold og finder først ud af det, når det er for sent.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)