Hvis du kan lide vintage Rolex Explorer ...så se her !
#1
Jeg blev i dag her på Vintageure spurgt, hvad mit næste mål er mht Rolex ure ...well her er det ..en vintage Explorer ref. 1016 fra 1984. Jeg hentede den tidligere på ugen hos dens nu tidligere ejer.

I følge serienummeret er det produceret i 1983 og solgt i 1984 fra Klarlunds forretning på Vesterbrogade. I øvrigt samme år som jeg – samme sted – købte mit første Rolex. En Submariner ref. 16800. Hvis jeg havde valgt en Explorer i stedet, havde jeg fået en ekstremt god forretning af min investering ...

Standen er rigtig god. Den oprindelige ejer solgte det til ham jeg købte det af i 1996, hvor det fik en omgang ” service”. Derefter har det ikke været brugt i de følgende 8-9 år.

Der er tale om "den komplette pakke" med boks, papirer og manualer.

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#2
Tillykke, Mikael!

En imponerende samling du har smækket sammen..

Tusind tak for kigget! Billeder kan man ikke få nok af i dette forum..

Mvh

Nikolaj
Svar
#3
Mikael

Exploreren både l og ll er nok noget af det smukkeste Rolex har lavet.

jeg tror det er Lünetten der gør det.....


Mikael
Svar
#4
Ja, det er bestemt RIGTIG lækkert! Var lænken fra dengang massiv kontra de nyere "tomme" lænker på ExplorerII?

-Jaber
Svar
#5
Jaber Skrev:Ja, det er bestemt RIGTIG lækkert! Var lænken fra dengang massiv kontra de nyere "tomme" lænker på ExplorerII?

-Jaber

...øh hvad mener du med "tomme" lænker på Explorer II ...? Lænken på min Explorer II fra år 2000 er da massiv så ... Icon_e_confused

Lænken på min 1016 er også massiv. Det var den tilbage i 1984. Vi skal lidt længere tilbage (medio/slutningen af 70'erne) før den alm. Oysterlænke var "folded" (læs: ikke massiv).
Svar
#6
Med "tomme" mener jeg at Rolex har på deres ExplorerII ladet deres led udhule, så tyngden ikke er så overvældende, da det er et sportsur.

Det lod jeg mig i øvrigt fortælle hos Klarlund. Om jeg var derinde omkring d. 1 april kan jeg dog ikke huske Icon_e_wink

-Jaber
Svar
#7
Tillykke Mikael. Det er et flot ur. Dejligt skive. Det vil gøre din samling endnu mere fin.
Elmer
Svar
#8
Mikael, tillykke med det nye ur! Din Rolex-side er meget flot, sikken et løft. Men Mikael, hvad med dine ures historie. Er du interesseret i det? Måske vat det en ide, at skrive urenes historie på hjemmsiden!
Svar
#9
Jaber Skrev:Med "tomme" mener jeg at Rolex har på deres ExplorerII ladet deres led udhule, så tyngden ikke er så overvældende, da det er et sportsur.

Det lod jeg mig i øvrigt fortælle hos Klarlund. Om jeg var derinde omkring d. 1 april kan jeg dog ikke huske Icon_e_wink

-Jaber

Lænkerne er hule fordi Rolex er nærige. De nye Rolex modeller har solide led (Turn-O-Graph, DateJust osv). Forvent at sportsmodellerne er dem der får de nye lænker sidst. (Pånær daytona og Yachtmaster - der allerede har solide lænker)

Morgan
Svar
#10
Helt seriøst, hvad er så grunden til disse hule, raslende lænker fra Rolex ?
Personligt synes jeg ikke lænkerne fra Rolex er specielt dårlige, men de er ej heller værdige til at sidde på ure i denne prisklasse.
Sammenligner man med f.eks en lænke fra Breitling eller Omega er der efter min mening langt bedre hamoni mellem pris og kvalitet.

De tre Oyster lænker jeg har prøvet (alle SEL) har natuligvis ! haft denne hule raslende lyd når man bevæger armen, MEN for mig er det fuldstændig uacceptabelt når lænken på et helt nyt Rolex piver som en gammel cykelkæde der trænger til olie. Lidt WD40 kan afhjælpe problemet for en periode, men når smørelsen først er vasket væk vender "piveriet" tilbage.

Og nej - jeg har ikke blot været uheldig. Tre helt nye lænker indenfor et år er ikke bare uheldigt - det er forkert valg af ur Icon_e_biggrin

Dette indlæg er IKKE ment som et angreb på Rolex, men som en serøs tråd hvor man får lidt feedback fra folk der måske har fået øje på at der findes andre fine ure end Rolex - selvom indlægget er skrevet på deres hjemmebane. Se lidt på hvordan de udenlandske fora håndterer kritik af "deres brand".
Med andre ord; har du lyst til at besvare dette indlæg med "hvis du er så utilfreds med Rolex så køb dog Breitling/Omega istedet for" så behøver du ikke skrive det for min skyld Icon_exclaim Icon_exclaim Been there, done that Icon_e_surprised
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)