Jeg fik en speedmaster i konfirmation. Det er jo individiuelt, men er man en rigtig dreng indeholder der alt. facinerende historie. Omege er helt sikker et godt produkt pris/performance, men ikke helt et top klasse ur. Men hvis en skoda er så god som en VW, så vælger men jo nok alligevel en VW .
Omegaer også gamle kan stige, fabrikker har også historie.
Så fokucerede jeg på ure som kan meget Omega mulitfunction, og ure med højdemåler temp. og alt mulig gejl, for et være på front. Grimme japanske monstre, som alligevel er maskuline ifølge min kæreste.
Jeg ville gerne drømme videre om Omega da jeg respekterede min bedstefader som gav mig det. Senere arvede hans guldur, og var jublende lykkelig da jeg så det var et IWC. Dem have jeg nemlig fået øje på via min bil interesse. De lavede nemlig de rigtige Porsche ure. Af den samling er ocean 2000 en perle, og kan man få den specialudgave som blev lavet til det tyske militær så.....
Idag er jeg ikke så vild med deres modeller, men IWC er efter min opfattelse rendyrket kvalitet.
Rolex kommer man ikke udenom. Daytone blev mit valg da jeg ikke vil have et med dato og briller på. Man skal have et roles som en slags reference. Det er som Mercedes: selv kvinderne ved det er dyrt.
Så nu blev jeg vist uvenner med en hel det, undskyld både kvinder og rolexfan.
Roles kan du jo købe 3 varianter af. Rolex, Tudor og Panerai. Der er Rolex selv, og Tudor er ikke markedsført så meget, men samme fabrik og Panerai tør jeg ikke kloge mig på, for så træder jeg sikkert på nogle experter.
Så du skal måske se på dig selv og egentlig sige hvad er min smag og image. Alle mærker har en serie som markedsføres med race er du bilmand?, eller vil du investere, der er ikke andet for at læse og så finde det men bliver glad for. det er jo dig selv du skal glæde ikke? jeg talte med een som er en af danmerks rigeste. Han gik med et Louis Vuitton ur. Jeg tror han måske har kedet sig mens konen så på tasker.
Jeg overvejer at skrive en urbog for begyndere, men jeg vil vente nogle år, og måske finde nogen at skrive ned. Jeg syntes ikke at startbogen rigtig findes endnu.
Tilbage til Omega. Her er en fordel, ved deres hjemmeside. Du kan sidde og nyde modellerne, og så tror konen at du bare ser på ure
Jens