Hjælp til urvalg
#1
Jeg overvejer at købe et nyt Breitling.

Mit valg står mellem den "normale" Avenger og Avenger M1.
Hvilken en skal jeg vælge?

Den største forskel (i mine øjne) er at Avengeren er et mekabisk ur hvor M1'eren er et såkaldt superquartz....!

Er der andre forskelle der kommer i betragtning? eller er der evt. nogen der har et alternativ til disse ure i samme prisleje? 15-25k

På forhånd tak.

Peter
Svar
#2
breitling er generelt et fremragende valg ligegyldigt hvilket af de to du vælger. M1´ eren er fræset ud af en titankasse og er ekstrem vandtæt (1000m dybde i modsætning til avengers 300m). M1 har et af breitling patenteret kronetryksystem der reagerer magnetisk, hvilket kun kan lade sig gøre i et batteriedreven quartzværk som forresten er noget af det nøjagtigste der findes i urverdenen. avengeren er et rigtigt mandeur med sine 48.4 mm i diameter i modsætning til M1 "kun" 44mm. jeg ville nok vælge den "normale" da jeg sjældent dykker i 1 km´s dybde og mere er til mekaniske ure.
Svar
#3
Jeg kan kun sige til dig at det er to virkelig "fede" ure!! JEg ville personligt gå efter den "alm" avenger da jeg foretrækker mekaniske urværk, og at jeg synes at skivelayouet er mere overskueligt, men smag og behag! Jeg ville måske kigge lidt på super avengeren, men det er muligvis primært fordi jeg mest er til stål! I den prisklasse kan du jo også få andre særdeles spændende ure, seadwellere i near mint condition, near new subs osv, men der er ikke rigtig nogen ure som kan konkurrere hvis du virkelig ønsker den råhed og ekstreme størrelse som f.eks super avenger har!!!

Mhv THomas BEch
Svar
#4
Har selv haft 4 Breitling fra deres Avenger serie bl.a. 2 M1....................

İmage

.........og som det bliver nævnt har skiven på M1 ikke verdens bedste layout. Start i god tid når du skal spotte hvad klokken er Icon_exclaim eller vælg den med gul skive hvis du synes det er smart.
Går du meget op i præcision bør du dog vælge M1 da Breitlings SuperQuartz er hysterisk præcist. Breitling selv siger +/- 15 sekunder om året - jeg siger under 9 !!

ALLE ure i Avenger serien er 44,00 mm undtagen den IMO fuldstændig groteske Super Avenger som er 48,40 mm.
Super Avenger er måske ikke det grimmeste ur jeg nogensinde har set - men det er tæt på Icon_e_confused


IMHO er hverken Avenger M1 eller Chrono Avenger de fedeste i dén serie, men derimod..............


İmage

......... Avenger Seawolf. Helt enkel skive......

İmage

...... hvor der oven i købet står at uret kan gå ned til 3 km´s dybde !!!! Guf for en erklæret drengerøv som jeg....... også selvom uret crasher efter 100 meter Icon_e_biggrin
Seawolf har som M1 overtryksventil kl. 10.


Av hvor har jeg fortrudt mange gange jeg solgte denne Avenger Sixty Nine Icon_cry

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: