forsendelse af ur fra tyskland til DK
#1
Hej,

jeg har købt et ur i tyskland. Sælger siger at man ikke kan sende det forsikret til DK da der er særlige regler for ure og smykker. Er det rigtigt?
Svar
#2
Anonymous Skrev:Hej,

jeg har købt et ur i tyskland. Sælger siger at man ikke kan sende det forsikret til DK da der er særlige regler for ure og smykker. Er det rigtigt?




Hep...
Jeg har købt flere ure i Tyskland og har aldrig hørt om de nævnte prob.
Sidste gang var i november 04 og uret var sendt med det tyske postvæsen.
Så det synes jeg lyder underligt.
Men så kan han da bare sende det med DHL...UPS eller lign.

Mvh
Guru13
Svar
#3
Han kan da sagtens sende uret. Det er bare dyrere pga fortoldning og forsikring. Jeg har selv fået sendt et ur 2x fra Tyskland. Jeg fik det via UPS.

dirk e.
Svar
#4
potter AB Skrev:Han kan da sagtens sende uret. Det er bare dyrere pga fortoldning og forsikring. Jeg har selv fået sendt et ur 2x fra Tyskland. Jeg fik det via UPS.

dirk e.

Fortoldning af ure fra Tyskland Icon_e_confused Der er ingen ekstra told eller moms på vare købt i et EU-land som fx Tyskland.
Svar
#5
Hej Guest,

Okay, lad os så kalde det en slags afgift, som på tysk hedder Einfuhrumsatzsteuer. Jeg citerer her et medlem fra det tyske forum:

Citat:Einfuhrumsatzsteuer muss auch für die Transportkosten innerhalb der EG bezahlt werden.
Warum das so ist wird vermutlich niemand erklären können, dass es so ist, zeigt das tolle Rechenbeispiel auf der Zollhomepage.
[url]"http://www.zoll.de/b0_zoll_und_steuern/a3_einfuhrumsatzsteuer/c0_verfahren/a0_steuersaetze/index.html">http://www.zoll.de/b0_zoll_und_steuern/ ... index.html[/url]

Für die Beförderungskosten außerhalb der EG muss man (neben der EUSt) zusätzlich noch Zoll zahlen

Jeg tror at UPS osv. bedre kan forklare dig hvorfor det er dyrere at sende en vare til fx Flensborg end til Aabenraa. Der er ekstra omkostninger udover forsikring, som stadig skyldes de nationale grænser. Alle barrierer er ikke forsvundet.

Men det er altså muligt at sende et ur fra Tyskland til Danmark. Eventuelt kunne du foreslå afhenting af uret - via UPS Danmark eller lignende. Men det vil koste en del.
Det virker umiddelbart som om sælgeren ikke vil betale den højere fragtpris eller vil undgå bøvlet eller slet ikke aner hvad han skal stille op.

venlig hilsen
dirk e.
Svar
#6
Anonymous Skrev:Hej Guest,

Okay, lad os så kalde det en slags afgift, som på tysk hedder Einfuhrumsatzsteuer. Jeg citerer her et medlem fra det tyske forum:


Umsatzsteuer betales kun i Tyskland, og kun af firmaer, ikke private personer. Private betaler Mehrwertsteuer (altsa moms), og det betales ikke ved en køb i et andet EU land, hvis momsen blev betalt der. Dog er der untagelser - Amazon.de kræver dansk moms hvis forsendelsen går til Dk. Til gengæld Conrad Electronik gør det ikke......

mvh Manfred
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: