Red sub, hvad er rimeligt?
#1
Hvad skal man med rimlighed betale for en red sub med "all the stuff"?
Hvordan sikre man sig, at skive og visere ikke er blevet skiftet?
Hvad er tilsvarende priser der må betales for dobbelt red SD?
Hjælp modtages med taknemlighed.
Svar
#2
ohw Skrev:Hvad skal man med rimlighed betale for en red sub med "all the stuff"?
Hvordan sikre man sig, at skive og visere ikke er blevet skiftet?
Hvad er tilsvarende priser der må betales for dobbelt red SD?
Hjælp modtages med taknemlighed.

Prisen afhænger af standen. Hvis standen uden overdrivelse er rigtig rigtig god - nær det perfekte - og de orig. (tidstypiske) bokse, samt manualer og certifikat medfølger ligger prisen i DK typisk et sted ml. 38 og 45.000 kr.

En tilsvarende double Red SD ligger typisk på ml. 50 og 60.000 kr.

Man kan ikke sikre sig mod udskiftning af skive og visere. Hvordan skulle man kunne det Icon_e_confused Man kan lade en ekspert tjekke om skive og visere er originale og man kan selv med det blotte øje se, om stand og patinering stemmer overens med alderen - og den øvrige stand - på uret.
Svar
#3
Nu er jeg jo ny i denne sammenhæng så måske var der nogle trick til bestemmelse af skiven og visernes "tidsægthed". Men når du ikke kan så kan ingen. Svare de danske priser til de priser der optræder internationalt? Woolhead har en "hvid" sub fra 1973 til salg. Ikke for rive op i en gammel diskussion men hvornår begyndte man at lave hvide subs?
Svar
#4
Det er ok ohw at starte en lille diskussion om hvornår Red Rolex blev produceret fra og til for det er jo også meget sjovt.

Men de hvide Rolex 1680 blev produceret fra 1973 til 1980 dette
er fakta.

Men det som alle diskussion ´handler om, er ´hvornår Red Sub blev produceret til.

Og fakta er at man har fundet mange verificerbare Red Subs efter 73.
Lige nu arbejder jeg på at finde den rigtige sandhed.

Så jeg har prøvet at skrive til Rolex, men de vil ikke rigtig skrive
tilbage så jeg er gået i gang med at finde medarbejder fra Rolex der
har været på fabrikken i dette tidsrum 1970 til 1980 Og det er meget svært at få dem til noget.

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
#5
Kim, håber dit arbejde blive belønnet. Det kunne være sjovt at lukke den diskussion. Din oplysning gør egentlig Woolheads "hvide" sub lidt spændende. Den er altså fra første produktionsår.
Svar
#6
Anonymous Skrev:Kim, håber dit arbejde blive belønnet. Det kunne være sjovt at lukke den diskussion. Din oplysning gør egentlig Woolheads "hvide" sub lidt spændende. Den er altså fra første produktionsår.

Den røde blev - det ved man med sikkerhed - produceret frem til og med 1973. Nogle mener at vide, at der er blevet solgt (ikke nødvendigvis produceret!) røde Subs helt frem til omkring 1978.

Den hvide gik i produktion i beg. af 1974/slutningen af 1973. Jeg har en hvid Sub (1680) som er fra 1974. En af de første af slagsen.

Min røde Sub er ganske vist fra 1972 men den blev ikke "langet over disken" (hos Klarlund) før i februar 1975 ... En af forklaringerne på de "mange" røde Subs efter 1973 er ofte, at de har ligget hos forhandlerne i flere år, inden de blev solgt.

Woollheads - ivørigt meget velholdte! - eksemplar er også en af de første hvide. Absolut et kig værd (har selv stået med det i hånden og nærkigget flere gange Icon_e_wink ). Standen er efter min mening langt over middel

@Kim
Lad os håbe at du har heldet med dig. Det håber jeg virkelig, selvom det godt nok ville være noget af et mirakel, hvis du kan få svar på den type spørgsmål direkte fra Schweiz .... man er jo normalt lige så tillukket som en Oyster Icon_e_wink
Svar
#7
Er Woolheads 1680 med boks og papirer, ved du det?
Svar
#8
Anonymous Skrev:Er Woolheads 1680 med boks og papirer, ved du det?

Det er den ikke. Men med org. tidstypisk boks og org. certifikater ville prisen også ligge noget højere ... Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: