California ure
Jeg skal et par uger til Los Angeles, Las Vegas og San Diego, og med en dollarkurs der efterhånden nærmer sig den Danske krone skulle man jo være et skarn om man ikke skulle ud og kikke på de lidt mere spændende (og dyre) ure og måske også adopterer et par stykker.

Jeg har trawlet nettet tyndt og fundet mange spændende forhandlere, sjovt nok er alt hvad der hedder Panerai næsten altid udsolgt så det er åbenbart også blevet et hit i USA, men der er stadigt et stort og skændende udvalg at rode rundt i.

Derfor er der nogen der kender nogle spændende forhandlere i den del af USA, meget gerne vintage forhandlere og hvilke erfaringer har du med at handle derovre.

På forhånd tak for svaret.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Vegas nærmest vrimler med forretninger, hvor du kan bruge de penge, du har vundet ved spillebordene. Og så er der måske de interessante af dem: Pawn Shop's, hvor folk, der netop ikke har vundet har måttet aflevere deres arm-prydelser for at få råd til at betale hotellet. Disse prydelser bliver så solgt videre, og hvis du har nogen erfaring/kendskab til ure og priser, og ikke vælger den mørkeste baggade kan du roligt handle i Pawn Shop's. Der er nogle stykker på selve The Strip. Hvis kæresten/fruen er med kan hun sikkert også finde en "sten", som ikke er anbragt inde i dit ur.....

LA er efter min mening et hul - I Hollywood kan du nemt få behandling som Julia Roberts i Pretty Woman. San Diego er en dejlig by, men jeg husker ikke om den har noget stort udvalg af urforretninger. Du kan nok finde en mexicaner, som vil sælge dig et Rolex til $100. Garanteret rustfrit i 10 dage Icon_e_biggrin

Nye ure kan fås over det hele, og du kan sikkert finde nogle lilste-priser på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timezone.com">www.timezone.com</a><!-- w -->.

/Bjørn.
Svar
Hej Bjørn

Tak for dine tips, jeg har tidligere prøvet at besøge pawnshops i bl.a. Las Vegas og de har rigtigt mange gode, flotte og dyre ure, jeg kikkede sidste år på en rolex med så mange diamanter at det kunne dække behovet for kvinderne i enhver forstadskommune i Danmark. Hvidguld, præsidentlænke, safirglas og det hele på. Pris i Danmark + ½ mille.

Prisen den var rimelig ca. 23-24ooo dollar eller til dagens kurs ca. dkr 125-130.000 kr. men hvordan er garantien når du dagen efter besøger en aut. rolexforhandler og han fortæller dig at det er det flotteste ETA værk han længe har set som ligge indeni.

En pudsig ting hos pantelånerne er at man kun får et ur ad gangen og kikke på, man fortæller hvad man kunne tænke sig og derefter går de på jagt i pengeskabet i baglokalet.

For øvrigt har du nok ret i det der med konen, hun har allerede bebudet et der nu skal sten uden på uret, så en bezel slipper jeg nok ikke for - godt at damerolexen er relativt lille i diameter.

Pas godt på urene og jeg selv resten af året, vi går på jagt over there og fortæller senere hvad udbyttet blev, eller om vi kun fik skudt en forbier. Icon_e_wink
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)