Hvorfor er Omegaer så billige på EBAY?
#1
Jeg kan se de gerne er 3-5.000 billigere edn tilsvarende der er udbudt til salg her på sitet. Hvorfor er der denne forskel?
Svar
#2
Det kunne være lavere momssatser, told og større udbud!
Svar
#3
Det kan også være for store avancer og for lidt konkurrence i DK Icon_rolleyes
Svar
#4
Jeg ved ikke hvilken eBay du mener, men ebay.de lader til at være billigere.

Der er mig bekendt ikke nogen særlig told på ure, og momsen i Tyskland er 16% mod 25% her.

Større marked vil jeg tro?

/Martin
Svar
#5
Der er et par væsentlige årsager til at ure generelt sælges til en lavere pris på ebay:

1: Du kan som oftest ikke se varen "live" inden du handler.

2: Du skal stole "blindt" på en (oftest) privatperson i et andet land ved at betale ham forud, og derefter håber på at du modtager dit nye ur.

3: Hvis du modtager uret og det ikke lever op til dine forventninger, så er der oftest ikke meget at stille op.

Disse overvejelser bør man gøre sig inden man handler på ebay.
Har man råd til i værste tilfælde at miste 10k+++ på et ur som aldrig når frem? Hvis ikke, så bør man, efter min vurdering, holde sig på det hjemlige marked.
Svar
#6
Hvad du skriver gælder også for de danske internetauktioner, hvis ikke lige man bor nær det rigtige udstillingslokale (lauritz). Og dba.dk.

eBay har den fordel at der er volumen, lave transaktionsomkostninger og et feedbacksystem. Og selv om det ikke er perfekt har jeg mere tiltro til det og til selve auktionerne end til de tilsvarende danske.

En del sælgere har tydeligvis en del omsætning på eBay, det er svært (men ikke umuligt) at blive ved med hvis man ikke nogenlunde leverer hvad man lover.

Men der er da en risiko, og det er jo en personlig afvejning. Jeg har lagt et bud ind på et Omega Quartz, hvis det går over 200 euro stopper jeg. Det er en sum det vil være ærgeligt at miste, men verden vil ikke gå under. Og virker der tror jeg det er en god handel.

mvh

Martin
Svar
#7
Martin Sørensen Skrev:Hvad du skriver gælder også for de danske internetauktioner, hvis ikke lige man bor nær det rigtige udstillingslokale (lauritz).

Det passer simpelthen ikke.
Hvis du køber noget hos Lauritz.com så kan du være GANSKE sikker på at du nok skal modtage genstanden. Lever den ikke op til auktionsbeskrivelsen kan du få dine penge tilbage - OGSÅ hvis uret viser sig at være en kopi.
Et sådant sikkerhedsnet har du slet ikke i samme omfang på ebay.

En sammenligning med Den Blå Avis er nok en anelse mere reel, dog uden feedback systemet som du selv nævner.
Dog må man igen huske på at hvis der er én som snyder dig inden for landets grænser, så er det en del nemmere at få politiet på sagen eller selv tage affærde, end hvis sælger er udenlandsk.

Dette skal ikke ses som en moralprediken eller lignende. Jeg opridser blot et par af de minusser der er ved at købe ind på ebay, og som kan forklare de lidt lavere priser.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: