PVD Pam 04,26,28
#1
Jeg har meget meget længe kigget efter et Panerai med PVD overflade.
Så jeg har været på jagt efter Pam 04, Pam 26 eller 28, men alle dem
jeg har fundet på F.eks. Chrono24.com (hvor der er to Pam 28 salg nu) så
ser de ikke helt ud som et det billede jeg har fra Paneristi fra disse modeller.Forskellen er at dem der er på Chrono24 sidder skriften ikke helt det samme sted.Jeg har spottet mange fake modeller pga. andre ting , men alle de steder jeg har spurgt om dette er mange i tvivl. Så spørgsmålet er om disse også er ægte ??

Mvh
Kim.A.S.Ingvardson
Svar
#2
Hej Kim
Jeg kan desværre ikke besvare dine spørgsmål, men såvidt jeg husker er der en dansker, der har et Pam26 eller Pam28 til salg.
Måske var det en bedre løsning Icon_e_smile

Mvh
Daniel
Svar
#3
Kim,

jeg går på skift med PVD (26) og titan (117) til hverdag og selvom PVD modellen imidlertid viser tegn af brug, så er der ingen andre ure der giver mig den samme fede "ahh" fornemmelse. Det er nu engang noget helt specielt (vægten, formen, den sorte farve, den fede læderrem etc.) og du ser det (næsten) aldrigt på andre, i hvert fald ikke herhjemme (OK, der er tre Pam26, min. tre 195 og et par enkelte andre PVD'er i Danmark for tiden - men alligevel).

Lad os høre, når du har fået din PVD!

Hilsen,

Martin
Svar
#4
Hej Kim,

Forstår at du er forvirret! Faktum er at 28'eren i A serien havde et andet skivelayout og en sølv pil som PR indikator. Siden blev det skiftet i B-serien til et andet layout og en "leaf" indikator. Derfor er der forskel. For at det ikke skal være løgn, så findes der i B-serien nogle "left overs" fra A-serien, dvs B serie med A-serie konfig. Faktisk ejer jeg et sådan, ligesom Kristian gør. Der er vel en ca 55 af disse produceret.

Iøvrigt blev PVD erstattet af TI efter B seiren, så der er ufatteligt små mængder af PVD derude. Og da det samtidigt er fragilt og slides let, så er det endnu sværere at finde en pvd i mint condition. Ligesom med sjældne skillinge frimærker fra 1800 tallet....

spørge endelig løs, hvis du har brug for hjælp med en PVD'er og andet Panerai Gøgl: <!-- e --><a href="mailto:dan.forsberg@gmail.com">dan.forsberg@gmail.com</a><!-- e -->
Svar
#5
Super Tak til Daniel, Martin og Dan for de svar ..I har finger på pulsen med det danske ur marked.
Og Dan jeg er sikker på at jeg nok vil ulejlige dig igen, for der er rigtige Mange små detaljer med Panerai som er svært at følge med i ..
Og Martin jeg har sendt dig en mail for at få dig til at sælge dit Pam 26.
Nej kun sjov.. Icon_e_biggrin

Mvh
Kim.A.S.Ingvardson
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)