Svar: 26
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.anonimo.com">www.anonimo.com</a><!-- w --> se under model 2008 wayfarer
1. Det er specielt - jeg tror 99% sikkert ikke der er andre i DK der har et.
2. Det er en fantastisk håndlavet kvalitet. Alt er håndlavet i Firenze, undt. værket der er mod eta 2892 A2 m ekstra gmt modul. Remmen er i en kvalitet som jeg ikke har oplevet før (heller ikke på 10 gange dyrere ure. )
3. Det er 42 mm
4. Klassisk? hmmm der er ihverttilfælde sublim italiensk design
5. prisen er EUR 2.950 (dkk 22.000) , men jeg har en kontakt i Italien og kan skaffe det til dig NIB for ca. 19.000)
6. Du får både power reserve, gmt og dato
Send en mail hvis du er interesseret i mere info + billeder: <!-- e --><a href="mailto:mdb@nykredit.dk">mdb@nykredit.dk</a><!-- e -->
•
Svar: 96
Tråde: 21
I forbindelse med mit arbejde kommer jeg en del i italien, og har set på Anonimo.
Fedt ur, og klart en mulighed.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg har kun positvt at sige om Union. Deres kaliber 26 er in-house og meget fint forarbejdet, prisen taget i betragtning. Du er sikker på at få et ur, du ikke ser hver dag. Deres produktion er relativ lille og udviklingen sker i samarbejde med Glashütte Original, så vidt jeg husker. Helt sikkert mærker som er i kraftig fremmarch.
Kan du spare en skilling ekstra sammen, vil jeg råde dig til at købe en af Julius Bergter modellerne. De er en anelse dyrere, men kaliber 30 er super lækkert forarbejdet til den pris. Union er i mine øjne et af de mærker, hvor du virkelig får smæk for skillingerne. Bestil et katalog via hjemmesiden. Jeg fik mit under en uge senere. Tysk grundighed hele vejen igennem.
Mads Gjødesen
•
Hej Mads,
Har også tænkt på Julius Bergter, men er ikke så vild med månefasen, resten af uret er dog meget federe end den almindelige Diplomat serie.
JA Original og Union er et og samme hus.
Ellers er der kun 1000 Euro mellem Diplomat og Julius, så det er til at komme over.
Mvh
NP
•
Problemet er at jeg først forventer at købe nyt ur til sommer, så jeg ved ikke om der er flere Julius Bergter på lager - det er jo en limited på 100 stk. Så lige nu er jeg kun ude for at se lidt til markedet.
•
Union er et supermærke. Det produceres under samme tag som Glashütte Original, og begge brands er ejet af Swatch Group. Men de to brands er meget forskellige og anvender hver deres værker. Union er klart lillebror i forhold til de to andre Glashütte-manufakturer (Glashütte Original og Lange + Söhne) og deres priser er af samme årsag mere acceptable - omend Union også godt ved hvad de skal have for deres ure med de store komplikationer.
Jeg har selv et Union med kaliber 26 og det fungerer perfekt. Sehr ganggenau, som tyskerne siger.
Læs i øvrigt min artikel om Glashütte her på sitet.
JeppeK
•