Niels Liengaard
Unregistered
Hej,
jeg har fået fat i et gammelt spindelur hvor kæden er knækket. På skiven står der "Breguet A Paris", og ligeledes på værket. Jeg ved ikke om det er noget særligt værd. Jeg har fået et tilbud på reparation på 2500 kr. Er der nogen her i forumet der kender til spindelure? Jeg vil ville gerne vise et billede, men det er vist ikke muligt.
Med venlig hilsen
Niels
•
Svar: 277
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Niels,
Det lyder som noget af et fund. Jeg kan kun forestille mig at det er meget værdifuldt da Breguet altid har været kendt som en af de fornemmeste urfabrikanter!
Breguet har en komplet liste over alle ure de har solgt som de kan tjecke for dig. Ring til dem i schweiz på +41-21-841 90 90
så kan de sikkert hjælpe dig. Jeg ville også kontakte dem inden en urmager som ikke har forstand på det udstyrer uret med uægte dele....
Desuden er breguet kommet på den fornuftige idé at lave en liste over samtlige breguet ure der er blevet stjålet over de senste år i sydeuropa... Det burde give inspiration til andre fabrikanter så forbrugerne kan tage sig i agt....
•
Niels Liengaard
Unregistered
Tak for de opmuntrende mails om urets værdi! Desværre tror jeg ikke at det er mesteren selv, der har lavet uret, dertil er det for simpelt. Det er nok snarere en meget tidlig efterligning. Men selv det behøver jo ikke at være uinteressant. Er der nogen af jer der kender en urmager eller samler, som har forstand på den slags? Min egen foretrukne, Uhrmageriet i Århus, vil nødigt udtale sig.
Med venlig hilsen
Niels
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Niels.
2 personer der muligvis kan hjælpe dig!
1: Niels Petersen fra Vanløse.
Har ikke hans adresse, men han er en ældre pensioneret urmager, har haft en del at gøre med urmuseet i den gamle by i århus. Jeg kan ikke tro andet end at Keld Damkjer fra Uhrmageriet kender ham eller i det mindste har hans adresse!
2: Finn Morbech - [url]"http://www.morbech.dk/index.htm">http://www.morbech.dk/index.htm[/url]
Hvis disse 2 ikke kan svare eller henvise til nogen andre, så får du nok ikke noget kvalificeret svar på dit spørgsmål! desværre.
Hilsen Tommy
•