Hvordan modtager man smartest betaling fra udlandet?
Hej,

Der er muligvis en udenlandsk køber til et Heuer ur jeg har til salg.
Hvilken betalingsmetode vil være smartest for mig, således at jeg ikke risikerer at betalingen pludselig trækkes tilbage?

PayPal
Western Union
Bankoverførsel

Hvad er omkostningerne for mig ved de forskellige?

Mht. forsendelse så kan jeg se at Post DK ikke kan forsikre pakker med en værdi på over kr. 5800. Er der nogen som kan anbefale andre forsendelsesfirmaet?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Martin
Svar
- Western Union - Regn med mindst 500kr+ i gebyrer.

- Bankoverførsel - Husk at checke ved din bank om "overførselen" i virkeligheden er en check som køber sender til banken.

>Mht. forsendelse så kan jeg se at Post DK ikke kan forsikre pakker med >en værdi på over kr. 5800. Er der nogen som kan anbefale andre >forsendelsesfirmaet?

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wilsonlog.com">www.wilsonlog.com</a><!-- w -->

Derees grundpris er ca. 400 kr - hertil kommer forsikring o.a.

Mvh Morgan Icon_e_wink
Svar
Bankoverførsel er ikke ret dyrt; jeg sender jævnligt penge ud af DK til EU og har også sendt til USA, og der har kostet typisk højst 50kr ialt, fordelt mellem mig og modtager. Spørg din bank om deres BIC kode (det hed SWIFT i gamle dage), og om din egen kontos IBAN nummer, som er et lang nummer, der begynder med DK, og hvor du vil kunne genkende vores danske regnr og dit kontonr blandt nogle ekstra cifre.

Jeg tror jeg ville anvende et af de store kurer firmaer (UPS, FedEX, DHL, el.lign.), selvom det nok vil koste nogle hundrede inklusive forsikring.

/Bjørn.
Svar
er fint synes jeg. Mht. til forsikring af pakker fra Post DK, så er det ikke helt rigtigt at de ikke kan forsikre for over kr.5800. Jeg ved dog at det kan variere fra land til land med hensyn til forsikringsstørrelse. Men jeg har flere gange, sendt ure med forsikring på +30K , senest til Holland uden problemer.... og det med Post Dk. Prisen for dette var ca. kr.330.

Det er vist ingen kurer firmaer der kan gøre billigere.
Svar
Fedex, DHL, UPS vil ikke forsikre ure. Kun Wilson vil (mig bekendt).

Post DK har deres egne regler. Det er meget svingende. F.ek.s. UK og BE er umuligt at sende til hvis dete r en dyr ting. US er nogenlunde OK.

Mht. BIC/SWIFT, så husk lige at mange banker i USA ikke er tilknyttet internationale net, og skal bruge en mellemmand til overførslen. (en 3'e bank)

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)