Tudor >< Rolex
Hvad er historien bag og forholdet mellem Tudor og Rolex - hvordan, hvorfor osv.
Svar
er der ingen der har lyst til at skrive en linie eller to ??
Svar
Min viden er begrændset, men jeg ved da følgende. Tudor blev startet af Rolex for at fremstille billigere ure til et andet kundesigment. Derfor leverede Rolex mange af delene til Tudor. Dog ikke værket, hvor Tudor blev udstyret med Ebauche fra firmaet, som i dag er kendt som ETA. Rolex bruger som du sikkert ved in-house værker.
Jeg mener ikke at Tudor får dele længere, men jeg er ikke sikker. Dog ved jeg at deres værker laves af ETA med eneret kun til brug i Tudor. Solide ure til relativ billige penge.

Mads Gjødesen
Svar
Hej Mads,

takker for info.

NP
Svar
Jeg kan lige tilføje.... Langt de fleste Tudor modeller får *alle* delene fra Rolex fabrikkerne pånær værkerne. Lænker, låse, kasser, osv, er lavet på de samme maskiner. Populært sagt kan man sige at Tudor "arver" Rolex's forrige generation af værktøj.

Tudor får deres egne in-house værk inden for de næste par år, så det er klart et spændende mærke.

De handles brugt til næsten ingen penge.

Morgan
Svar
Tudor har allerede i lidt over et år brugt egne værker til flere af deres modeller, dvs ikke ETA eller anden ebauche, men værker i helt nyt design, fremstillet kun for Tudor. Værkerne bliver dog ikke fremstillet på Tudor/Rolex og kan derfor næppe kaldes in-house.

Ronni.
Svar
Det kan jeg ikke helt give dig ret i. Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)