21-09-2004, 04:23 PM
Kender i nogle gode adresser i Berlin for brugte ure.
|
Brugte ure i Berlin
|
|
21-09-2004, 04:23 PM
Kender i nogle gode adresser i Berlin for brugte ure.
21-09-2004, 05:12 PM
Fasanenstrasse - tæt på Wempe's forretning på Kurfuerstendamm
(Gedaechtnis kirke enden) et sandt smørhul
21-09-2004, 07:30 PM
I momssenstrasse der går parallelt med Kurfurstendamm ligger der en butik der hedder Art+Industri der handler med møbler fra 50'erne og som har ret mange flotte ure fra samme periode.
Desuden har Wempe på Ku-dam et meget imponerende udvalg af ure. Berlin har garanteret mange flere muligheder, men til trods for at jeg er der næsten min. en gang om året har jeg stadig ikke fundet guldgruberne. Må kigge i fasanensstr. næste gang. Har til gengæld lige været i Wien i sidste uge som viste sig at være et rent mekka for urinteresserede. Udover et virkeligt flot udvalg i butikkerne (store udvalg af Lange, JLC, AP, Rolex, Patek etc etc) og virkelig mange juvelerer, var der flere vintagehandlere. Hvis nogle af jer kommer til Wien skal I besøge en butik i gaden der hedder Fleischmarkt. Her lå der en butik ved siden af mit hotel, som lignede en rimelig trist tøjforretning. Det viste sig at han havde et meget bredt udvalg af interessante brugte ure. Det kan bl. a. nævnes at han lå inde med en original Military-sub, hvilket jeg i hvert fald sjældent ser, flere Royal oaks, een lange, og ellers nærmest alt andet hvad man kan begære inden for rolex, omega etc fra alle tidsaldre samt et udvalg af meget hægrede Dupont lightere. Meget sjovt at se. Undelig kombination med trist tøjforretning og fantastiske ure.... I øvrigt er Wien, ligesom Berlin, virkelig et besøg værd. Det er en fantastisk smuk by med virkelig meget at byde på, smuk arkitektur og uanede shoppingmuligheder i alt hvad der kan få ens kreditkort til at få en 1. gradsforbrænding! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|