Hjælp til skive på Pam 001
#1
Jeg er interesseret i at anskaffe mig en 001. Men jeg har set den med forskellige versioner af skiven. Den jeg ønsker har nærmest "fræset" tallene ned i skiven. Men hvad hedder den model ?
Hvad skal jeg forespørge efter i div. fora ?

På forhånd tak

Guru13
Svar
#2
Hej Guru...

Man kan (så vidt jeg ved) faktisk ikke specificere modellerne hvor markerengerne er udfræsset i skiven istedet for at være påført ovenpå!

Jeg har set PAM001 modeller fra samme serie med de to forskellige skiver. Dog mener jeg ikke skive typen a la den med udfræsset skive er lavet i de nyere serie, men er oftest set i A-D serien! Måske nogle derude med E, F eller G serier der kan bekræfte dette?

Måske bør du spørge på Panersiti.com...

Held og lykke
Martin Issing
Svar
#3
Tak for svaret..
Svaret kom fra Holland. Det er jo en sandwich skive... selvfølgelig.
Dog sagde manden med svaret, at denne skive kun fandtes på 127 og 183'erne.


martinissing Skrev:Hej Guru...

Man kan (så vidt jeg ved) faktisk ikke specificere modellerne hvor markerengerne er udfræsset i skiven istedet for at være påført ovenpå!

Jeg har set PAM001 modeller fra samme serie med de to forskellige skiver. Dog mener jeg ikke skive typen a la den med udfræsset skive er lavet i de nyere serie, men er oftest set i A-D serien! Måske nogle derude med E, F eller G serier der kan bekræfte dette?

Måske bør du spørge på Panersiti.com...

Held og lykke
Svar
#4
er der noget som nogle samlere kalder "sandwich" dials. De såkaldte "varnished" dials, hvos den trithium der er hældt i hullet på skiven er sunket ned/krympet, så den får en effekt, der minder en smule om den rigtige sandwich effekt. Søg på Paneristi, Volker har laven meget pædagogisk gennemgang med billeder og alles. Disse "varnished" skiver er det man også kalder Pre-V skiver, hvilket er kendetegnet med en bindestreg mellem T og swiss, altså T-swiss-T.
Med fare for at lyde nørdet er dette en verden til forskel, sammenligned med de nuværende Luminova (L swiss L) skiver.

Og så er er jo også den ægte vare fra 1950'erne, hvor det hele startede = ægte sandwich dials.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)