Valget mellem 5 modeller
#1
Jeg står for, at skulle købe min første Panerai, og har fundet 5 Pam´s jeg kan lide. Udover det smagsmæssige, er der andre ting man bør tage med i overvejelsen ved køb af et panerai?

And the Oscar goes to:

PAM 112
PAM 111
PAM 164
PAM 088
PAM 090

Alle kommentarer fra fagkundskaben udbedes. Icon_smil

VH


Claus
Svar
#2
Klart en 111 eller 112 - dette er for mig milepæle indenfor Panerai. Og endnu bedre - gå efter A Serie PAM1 eller Pam2 med Trithium skive (mere historisk korrekt med soldie bagkasser fremfor glasset).

Klassisk, historisk, lækkert!

Disse holder prisen langt bedre (og er allerede steget pænt). IMHO er en 2A'er med T swiss T skive det bedste valg, eller en 2B'er med samme skive. De fås fortsat i pæn stand til under hvad man giver for 111 og 112 i retail.

Alle dem, jeg kender til der har gjort sig indenfor Panerai er ofte startet et andet sted med contemporary og flere funktionaliteter, og hver og en har siden slået vejen forbi 1'eren og/eller 2'eren

Du kunne også overveje at chekke med en Boutique om de har flere PAM2 OOR's tilbage. OOR betyder "Out Of Range" og er en "opsamling" af PAM 2'eren i den seneste serie, men med fast bagkasse og så i en meget lille serie på 100 styk. Check på Paneristi.com for mere info om denne.

Ligemeget hvad vil jeg ønske dig held og lykke med din første PAM aquisition.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)