Hejsa!
Jeg er netop blevet ejer af et rolex 16200, som er produceret primo 90'erne men først solgt i '99 jf. certifikatet, hvilket jeg umiddelbart ikke forstår. Nogen forklaring på dette?
Hvad er en fornuftig handelspris for et sådant ur?
Er det virkelig nødvendigt, at man skal helt til Kbh (Klarlund) for at få uret "verificeret"? Kan urhandlere i Jylland/Fyn ikke gøre det?
Hvor vigtig er denne 5-års regel for service af ure?
Håber på svar.
Vh. Mikael.
•
Svar: 153
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Du kan ikke regne med hvornår uret er lavet.
En fornuftig pris er den du har givet ellers havde du vel ikke købt det.
Hvis du har købt uret er det lidt sent at få det verificeret, men der er flere forhandlere på fyn og i jylland der kan gåre det.
Service er vigtig for urets gang og holdbarhed men om det er 5 eller 6 år tror jeg ikke betyder det store.
Søren
•
Svar: 33
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mikael-30 Skrev:Er det virkelig nødvendigt, at man skal helt til Kbh (Klarlund) for at få uret "verificeret"? Kan urhandlere i Jylland/Fyn ikke gøre det?
Hvor vigtig er denne 5-års regel for service af ure?
Vh. Mikael.
Hej Michael
I Jylland kan du tage ind til Knud Petersen i Århus, der har en butik på gågaden ved domkirken samt en i City Vest (Brabrand). Han er aut. Rolex forhandler og kan helt sikkert verificere uret for dig.
Omkring 5 års reglen, så skyldes den, at den olie der benyttes i uret ældes med tiden, som alt olie/fedt gør. Når det bliver ældre bliver det også tykkere, hvorved friktionen øges. Øget friktion = mindre præcis gang. Det du risikerer ved at lade gå f.eks. 10 år mellem service er altså et mindre præcist ur samt øget slitage på værket.
Jeg vil anbefale at du får uret serviceret ca. hver 5. år, men skulle det blive hver 6. år i stedet falder viserne altså ikke af, af denne grund.
Mvh
Klaus
•
Hvad kan Knud Pedersen i Århus verificere???? Han kan ikke kende forskel på en hund og en kat, og magen til inkompetence indenfor Rolex skal man da lede længe efter!!!!
•