Lænke og Farve
#1
Hej

Er her nogen som også oplever at når i har svedt meget, kan man godt blive en smule svagt sort på håndledet. Jeg har oplevet det 2 gange nu med mit Submariner S/S denne sommer. Undre mig bare lidt over det og uret ER originalt, handlet hos Klarlund ( Vesterbrogade ) så den side skulle være i orden.

På Forehånd Tak

René
Svar
#2
Der kan gemme sig meget snavns inde i lænken. Dette smitter ofte af når det bliver fugtigt. Hvis du vil undgå flere Icon_e_sad oplevelser, så få en urmager til at rense din lænke med ultralyd - det kommer HELT ind i krogene!!
Svar
#3
Hej Tik-Tak

Jeg skylder lige at sige at uret kun er 10 uger gammelt, det sorte jeg snakker om er lige som hvis man står med noget jern eller nogle sølv ting der afgiver farve. Undskylder jeg ikke gjorde dette klart.


MVH René
Svar
#4
Jeg oplevede det samme, dog ikke på håndleddet, men derimod da jeg tørrede lænken af på mit Omega Seamaster Professional. Lænken så egentlig ikke snavset ud, men da jeg alligevel var igang med at rense resten af uret, fik lænken da også lige en tur.
Kluden blev små-sort præcis som du beskriver. Jeg blev meget overrasket, idet jeg heller ikke havde båret uret mere end 2 måneder.

Personligt tror jeg det er sved og andre urenheder som sætter sig på bagsiden af lænken, og som ved højere temperaturer, eller aftøring, kan "smitte af" - præcis som tik-tak forklarer.
Svar
#5
Hej.

Jeg kan genkende det samme fra min SD S/S. Ca. 2 mdr. gammel og jeg oplevede akkurat det samme da jeg forleden løb lidt rundt i sommervarmen. Blev også lidt overrasket.

Hilsen
Carsten Z.
Svar
#6
Hej Carsten

Tænker lidt på om det kan skyldes det store indhold af nikkel i metallet. Ved ikke meget om det men kunne være, bare sjovt at sølv kan gøre det samme.


MVH René
Svar
#7
aa
Svar
#8
Hej igen.

Jeg vil nu også tro at det har noget at gøre med det Tik-Tak skriver. Tænkte på det i dag da jeg havde uret på til træning (masser af sved, ingen sorte håndled). Jeg har også tidligere haft det på til træning uden at have observeret nogen farve, men har nu heller ikke kigget efter det.

Desuden kom jeg i tanke om at den dag jeg så noget sort ved lænken, havde jeg løbet rundt på en græsplæne og kastet med en amerikansk fodbold. Så mon ikke den sorte snavs stammer fra f.eks. noget fin jord/støv?

Hilsen
Carsten Z
Svar
#9
René Skrev:Hej

Er her nogen som også oplever at når i har svedt meget, kan man godt blive en smule svagt sort på håndledet. Jeg har oplevet det 2 gange nu med mit Submariner S/S denne sommer. Undre mig bare lidt over det og uret ER originalt, handlet hos Klarlund ( Vesterbrogade ) så den side skulle være i orden.

På Forehånd Tak

René

Går både med vintage modeller og helt nye af slagsen (Rolex Icon_e_wink) ... Har aldrig oplevet et "sort håndled" MEN MEN jeg håndvasker også mine ure hver eneste gang jeg har haft dem på armen, også selvom det kun bliver 1 dag ad gangen ... Er ret sikker på, nej helt sikker på, at du her har forklaringen på "det sorte håndled".
Svar
#10
Hej Alle

Jeg takker for jeres indlæg og beskrivelser af jeres oplevelser, det er sikkert MØG Icon_e_surprised . Men man bliver sgu nok lidt for opmærksom når man smider 30k ud på et ur.

MVH René
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)