GMT med Plexiglas eller safir
#1
Jeg vil gerne købe et brugt GMT og undersøger iøjeblikket markedet. Nogle ure er med plexiglas og andre med safirglas. Hvad skal jeg vælge ??
Svar
#2
med dig selv, er du til nyt eller vintage, som måske er de sjoveste, da de ude af produktion. men ha` begge ure i hånden, plexi-en rager et par mm. op og giver en anden følelse/synsindtryk.

Mikael
Svar
#3
Vil blot understøtte Mikaels mening. Det er 100 % en smagsag hvad man er til. Personligt kan jeg bedre lide de gamle plexi-modeller. De er "blødere" i udseendet pga. glassets buning. Vintage modellerne er i mine øjne mere spændende end de nye Rolex-modeller. Dertil er der mange grunde. De laves ikke længere. Alle kan købe et nyt Rolex, hvorimod jagten på et flot vintage eksemplar kræver kendskab og tålmodighed. Jeg vil næsten sige at jagten er den halve fornøjelse. Ved anskaffelse af de nye modeller er der ikke så meget at tage stilling til, og næsten ingen faldgrubber, inden man køber. Mine erfaringer siger mig at mange starter med en nyere safir-model. I takt med at interessen (og din rolex-viden) stiger, kaster man sig over vintage-modellerne.

Safirglasset er mere slidstærkt end plexi. Der kommer hurtigt småridser i plexien, hvorimod safiren er ridsefri. Småridserne i plexien kan dog hurtigt fjernes af din lokale Rolex-mand (ofte gratis), eller du kan selv gøre det med polywatch.

Prøv at tjekke begge ure ud hos en brugt-handler, og vælg så den du bedst kan lide.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)