T-SWISS-T spørgsmål
#1
Har set flere PAM001B med T-SWISS-T dial, men samtidigt mener jeg at have set en del PAM001A med L-SWISS-L dial - har det været replacement dials eller er der tale om både T-dials og L-dials i både
A og B serien???

Er en A-serie T-dial signifikant mere Værdifuld/eftertragtet end en B-serie T-dial ??? Og hvornår stoppede produktionen af "to skruer spændet" også refereret til som Pre-V spændet.

/Jan
Svar
#2
På mit nye PAN111G står der L swiss L

Hvad betyder det ??


Nis
Svar
#3
Tillykke med dit nye PAM111G - cool ur Icon_cool
L SWISS L står for Luminova som er det selvlysende materiale som er malet på time markeringerne og viserne for at de skal lyse i mørke, hvor T SWISS T betyder Tritium, som blev anvendt tidligere som selvlysende materiale. Alle modeller efter B serien og nogle af urene i B-serien har L SWISS L skiver...


Er der iøvrigt ingen kan svaret på mit spørgsmål herover Icon_cry
/Jan
Svar
#4
D'herrer,

Der er faktisk en variant, idet de "alm" dials har enten T eller L uden bindestreg. Og så findes der "PRE-V" Trithium dials, hvor der er bindestreg, dvs. T-swiss-T. Disse er produceret i tiden før Vendome/Cartier tog over, og er efterfølgende indgået i produktionen. Noget værre gøgl, men det som også gør at det er sjovt at samle Panerai, da disse "varianter" gør at sjældne ure bliver endnu mere sjældne... Oven i hatten kan man også nævne de såkaldte "transitionals", hvor en efterfølgende serie, der er ændret, kommer i gammel konfig - PAM28B'er (PVD Powerreserve). Teorien går på at denne findes i en omkring 50 stykker.

Der er nogle enkelte A-serie ure, der har T-swiss-T skiver, og disse patinerer på en helt fantastisk måde, som virkelig giver det look af Pre Vendome.

Har været så heldig at finde en 2A'er (Base) med T-swiss-T dial, og ifølge Dirk (Pam Professor) findes der 12(!) af denne konfig. Det tætteste man kommer på en logo, uden at skulle betale den formue den koster. Den er sådan helt grønlig i det - dejligt Icon_smil

Jeg har en scan af kræet, men er en klovn til at uploade det Icon_e_surprised
Svar
#5
Hej

Det passer ikke helt, at Panerai stoppet med T-swiss-T efter B modeller.

jeg har en PAM25 F Submersible med T swiss made T Icon_exclaim

Hilsen

Claus
Svar
#6
Det jeg mener er at dem med "bindestreg" ikke findes mere. og jeg taler mere om de historiske modeller, ikke contempo som din sub. Der findes iøvrigt T skiver (uden bindestreg) i B- serier også. Alle subs fortsætter så vidt jeg ved med T- skiver, da disse er mindre afhængige af sollyset som dynamo (radioaktive i ultralille dose), da man forudsætter at sollyset ikke er til stede på de dybder hvor subs kan gå ned.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)