longines
Hejsa alle

JEg overvejer at føje et Dolce Vita eller et evidenza til samlingen, men jeg har imidlertid intet kendskab til Longines!! Er der en som har erfaring, enten med en af disse to modeller, eller bare 2 hånds erfaring med mærket, overall kvalitet, samlekvalitet af lænken osv?

Mvh THomas BEch
Svar
jeg har lige haft mit longines flagship til eftersyn og rensning, da jeg vil sælge det og urmageren siger, at det er et flot velgående kaliber og et renommeret mærke. hører til de store urmærker i schweiz.
Svar
Personligt mener jeg ikke at Longines hører til de store mærker men
nok nærmere til de mange gode mærker i en forholdsvis lav eller rimelig
prisklasse om man vil, jeg mener store mærker får mig til at tænke på
JlC, Lange&Söhne og den slags just my opinion
Svar
Helt enig.

DEn eneste årsag til at jeg forhørte mig om Longines var at jeg synes at jeg efter en "sommerferie" med en masse læsning (eksamen) trængte til at forkæle mig selv med et nyt ur, og i den forbindelse kunne et longines være et godt bud i en prisklasse en studerende kan være med i! Det blev dog til et Oris TT1 diver med sort skive i stedet, herligt ur, god overall finish og en utrolig godt samlet lænke, der samtidig er gods i!

Mvh THomas BEch
Svar
kære slyrgg
longines er den ældste indregistrede urfabrik i schweiz helt tilbage fra 1832. lidt respektløs og snobbet at afstemple mærket som "et ikke stort mærke", bare fordi longines altid har bestræbt sig på at fremstille yderst stabile ure til en overkommelig pris. desværre kom longines, som mange andre i økonomiske problemer i 80´erne efter japanerne indvaderede markedet. longines blev reddet ved at blive medlem i swatch-gruppen ligesom andre "store" mærker som omega, blancpain, brequet, rado osv. så efter min mening er det lidt tyndt at anbefale ikke at købe et longines, da det ikke har samme prisniveau som jlc og østtyske lange & söhne. just my opinion.
Svar
Longines har aldrig være et High-End brand, og helt sikkert aldrig været en af de 3 store.

Nok er fabrikken gammel, men deres segment har været lidt ligesom Hamilton. Datidens Swatch.

Sorry.

Morgan
Svar
fuldstændig uenig, men det er jo diskussionen om vw og mercedes om igen. men hvem er så de tre store, morgan?og hvem er 4-5-6 osv.
Svar
Såvidt det er mig bekendt så er de 3 store Vacheron Constantin, Patek
Philippe og Audemars Piquet de er nævnt i tilfældig rækkefølge og er vel
meget jævnbyrdige overall, med hensyn til andre brands der matcher
de 3 store bør vel nævnes både Breguet og Lange&Söhne, i en klasse
lige under disse super high end brands findes mærker som
Jaeger-leCoultre, IWC, Girard Perregaux og Chopard blot for at nævne
et par stykker som de fleste nok vil være tilbøjelige til at anerkende
som et stort ur brand, smag er forskellig men jeg vil nu mene at man
presser citronen lidt hvis man er overbevist om at et Longines produkt
tåler sammenligning med førnævnte, det betyder ikke at deres ure er dårlige de er bare i en anden klasse........
Svar
er som maximum at sammenligne med Omega, Eterna og Tissot. , og det nærmer sig endda fornærmende adfærd over for de 2 første.

Mikael
Svar
ja, smag og behag kan diskuteres. jeg støtter mig nu til min erfaren urmager og hans vurderinger, hvor prestige og image ikke spiller den store rolle. hvad teknik og gangbarhed angår, er longines fuldt på højde med andre "store". som sagt har longines altid bestræbt sig på at fremstille ure med stor holdbarhed til en fornuftig pris-altså til folket. og det i mere end 170 år. dette er i mine øjne "stort"! ville de i sin tid have valgt at fremstille de samme ure til luxuspris ville de være sammenlignelige med de tre største - hvem det så end er.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)