Der sker ikke meget herinde!!!
#1
Så lad os få lidt gang i den!!!

Nu har der jo været en del ballade omring de nye Logoer, så hvem herinde er på listen? Og hvem, hvis nogen, har trukket sig fra listen igen?

Ligeledes... hvorfor hhv. 0000 el. 0005 frem for 111 eller 112? Prisen, Logoet, andet?


Go weekend
Martin Issing
Svar
#2
Curiousity killed the cat...jeg MÅ tjekke den "5" ud. 183eren er jeg 100% sikker på bliver en "keeper"
Svar
#3
Jeg er på listen til en PAM005 - siden de heldige har flashet 195 - har jeg drømt om en fuld stål udgave af 195 og man kan vel lige netop sige at
det er hvad 005 giver os.

Hvorfor jeg vælger PAM005 fremfor 111 - er helt sikkert fordi den er mere historisk korrekt... Kronebeskytteren og stålbagkasse - samtidigt har jeg ejet PAM111 og jeg er ikke vild med glasbagkassen - på en eller anden måde tage det tool watch / militærurs look'et ud af den... (og ja det er nørded når det vender ind mod hånden, men bagkassen skal være solid i min verden)...

Jeg kan egentlig godt lide designet på basen også PAM112/PAM002/PAM000 og selvfølgelig det oprindelige logo ur, men jeg skal have en sekundviser på mit ur.

Hvis man skal sige noget negativt om 005/000, hvilket også er nævnt på de internationale fora - skiven bliver crowded af logo'et og i bund og grund er det vel en let/billigt købt substitut for det rigtige logo ur eller en 195 - men som sagt jeg er mest til stål og sekundviser solid kasse og så er der 001 eller 005 tilbage som er interessante i mine øjne og hvis jeg skal have en 001 skal det være en mint A-serie med box og papirer og så er prisen derefter...

Det er stadigvæk Panerai, som er min eneste egentlige konkurrent til min Rolex frenzy Icon_twisted ...

/Jan
Svar
#4
Jeg har måte sluge en del udsagn efter jeg har fået min PAM127. Der er IMO ikke et eneste af de "moderne" Panerai, der kan kalde sig "historisk korrekt" andet end 127 (eller 21). 47mm kasse, sandwich skive og "født" pre-Vee buckle modsat 44mm kasse, applied marker-skive og tang-buckle.

Moderne Panerai (1993-1997) har ikke meget med vintage at gøre overhovedet og derfor gør glasbagkasse eller ej ikke den store forskel for mig. Dog mener jeg ikke, at værket kan retfærdiggøre at blive iagttaget. Men det er smag og behag. Der er vel også Opel Kadet-ejere anno 1990, der syens at motoren er fascinerende at se på.

Jeg glæder mig meget til at få min PAM183, idet dette ur fortæller 3646-historien NÆSTEN ligeså flot/godt som PAM127eren fortæller 6152/1-historien. Hvis blot PAM183 havde været 2mm større, og uden små sekunder, så ville jeg kunne sælge alle mine andre Panerai uden tøven og samtidigt føle at de to ure repræsenterede Panerais originale militære historie fra 1937-1993 perfekt. Men hvis PAM183eren var det større og uden sek's, så ville de 60 PAM21 ejere måske føle sig liiiidt snydt, udseendemæssigt, men bestemt ikke værkmæssigt.

Mht. remmen på PAM183eren, så bryder jeg ikke så meget om det særdeles markante 25/22 design. Jeg ville have foretrukket 25/25 a la Fiddy'ens 26/26.

Don't get me wrong...jeg elsker også mine 44mm. Min 28T har fået maximal wrist time på det sidste og min "Black Label" er jo blevet personificeret i en sådan grad, at den befinder sig i Neuchatel til 14 dages TLC. Går endda og overvejer en 40m PAM72/74. Zenith værket og den lidt mere kompakte kasse gør det IMO mere attraktivt end ex. PAM162. Og så er der jo også en PAM0005 på vej anyday nu. Men som sagt, så er den bestilt mere på et nysgerrigt niveau end egentlig "Must-Have-Syndrom".

İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)

[/img]
Svar
#5
Hey gutter
Jeg har bestilt begge logo modeller.
Da jeg ikke har en base var det naturligt at snuppe en af dem, og da jeg har ønsket mig en model med stålbagkasse og sek. viser, ligesiden min interesse for Panerai opstod - var det naturligt at tage en af dem ligeså.
Dog er jeg i tvivl (hvilket jeg har været et stykke tid), da kronebeskytteren ikke er poleret som lovet, men børstet.
hmnnn Icon_e_confusedRent designmæssigt synes jeg poleret til poleret kasse passer bedre. Men igen så holder jeg meget af historien og historiske modeller, så dette vinder måske over mine skrupler ved poleret kontra børstet.
Jeg er enig i, at skiverne kan se en smule crowdet ud med logoerne.
Jeps så er gode råd dyre.
Jeg har en Pam111F som er ca. 2-3 uger gammel. Den overvejer/skal jeg dog at sælge, hvis jeg skal have logoerne. Da penge ikke vokser på træerne og da en anden model vil pryde min samling bedre.
For mig er Pam 111F og Pam05 for meget op af hinanden til at beholde begge. Hvis jeg kunne så gjorde jeg det, men der er grænser..... Icon_e_confused
Har I hørt noget nærmere mht. levering?
Hvorfra har I bestilt jeres? Jeg har bestilt min i Portofino.
Og man kan vist roligt sige, der har været meget uro ang. disse logo modeller.
Mvh
Daniel
Svar
#6
Nogen der ved om det er udsolgt af 0000/00005 eller om de stadig er til at bestille ?

Jens
Svar
#7
Det er ikke Special Editions, der bliver lavet 1500 af disse, og jeg tror ikke, at de udsolgt. Det ville jeg være meget meget overrasket over hvis de var, idet disse ure deler vandene blandt "de seriøse" og den almindelige "bruger" kender ikke til urenes eksitens...endnu. Rygterne siger også, at Zero og 5 bliver produceret i F-serien.

Der vil utvivlsomt være nogle at finde på second-hand markedet om tre-fire måneder. Prøv at se hvad der skete med OOR-modellrne. De blievr solgt som nye under retail. Og der er endda kun lavet 80 styk PAM61, 100 PAM002 og vist nok 100 styk PAM90, der dog ikke er OOR, men blot uden minut markeringer. Stadig et boutique ur.
Svar
#8
Jeg tror helt sikkert du har ret i at 005 og 000 ikke bliver mere værd end listeprisen - da 1500 stk. i år og 1500 stk i 2005 let dækker behovet for
Panerai fans som synes at logo'et er noget særligt... Den alm. kunde der synes at Panerai ure har et fedt design og ikke kender så meget til hístorien omkring de forsk. ure vil helt sikkert lige så gerne købe en PAM111/104/112 eller en anden før han vel købe en 005/000 med en evt. præmie oveni på grey market - så eventuelle "flippers" bliver slemt skuffet tror jeg...

Er der nogen der har en ide om hvor mange 195 som egentlig er blevet solgt af den oprindelige ejer bare ca. ud af de 200 - 30%??? Et sådan ur med ejet navn eller "tilnavn" Icon_e_wink burde virkelig være en "keeper"...

Stigning eller ingen stigning så glæder jeg mig til at se 005....

/Jan
Svar
#9
Hej Kristian
Er det en 05´er du har bestilt?
Jeg troede det var en 00´er.

Mvh
Daniel
Svar
#10
Jeg bestilte da de første rygter florerede og i kådhed/forvirring byttede rundt på model navnene. Jeg er egentlig ligeglad om det er Marina eller Base, jeg har bestilt uret pga. nysgerrighed. Jeg tror ikke det er noget jeg beholder, idet jeg ikkke er så "vild" med de "moderne" 44mm. Jeg ejer faktisk ikke et eneste S/S Vendome PAM mere (udover PVDs). Jeg har selvfølgelig ikke råd til vintage, men jeg kunne sagtens forestille mig at holde mig til de kommende modeller, der lægger sig klods op ad vintage.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)