Så er det officielt PAM00000
#1
"PANERAI LUMINOR BASE 44 MM
"LOGO" 500 Units for 2004 "Not Limited Edition"

Case Diameter 44 mm.
AISI 316L polished stainless steel.
Device protecting the winding crown (Trade Mark) in polished stainless steel.

Bezel Polished steel.

Back Screw, stainless steel. Mosca engraved.

Movement Hand-wound mechanical calibre Panerai on ETA 6497/2 base, 16½ lignes.
17 jewels, monometallic Glucydur balance, 21,600 alternations/hour. Incabloc anti-shock device.
Power reserve 56 hours.
Bridges "côtes de Genève", blue screws.

Functions Hours and minutes.

Dial Black, with Arabic numerals, Luminova C3

Crystal Sapphire, made from corundum, 3.5 mm thick.
Anti-reflective coating.

Water-resistance 300 metres."

Sort kalv + sort gummirem inkluderet.
Pris: € 2.600

I forlængelse af denne info, så vil PAM0005 (Luminor Marina med små sekunder) koste € 2800. Dvs. begge er nogle tusinde kroner billigere end 111 og 112. Hvorfor? DET er et godt spørgsmål. Vil alle ikke hellere have OP-logo på skive og bagkasse a la 5218 og 195 OG spare 3-5K?

Der er STADIG meget italiensk ånd tilbage i Panerai!!!
Svar
#2
Det virker som en lidt funny prissætning, men 183 bliver vel også billigere end umiddelbart forventet i forholdt til fx 141, som koster omkring 38k. Eller har jeg misset noget?
Svar
#3
Per, jeg forstår BlackSeal så udemærket, idet Radiomir-serien ikke rigtig har været den store succes. Derfor skal BlackSeal være med til at bryde isen og der er absolut ingen tvivl om, at den er en umiddelbar succes. Mange - jeg selv inkl - mener den er flottere end 190eren (8 Days), selvom denne har guldvisere som på 127eren (1950). Det skyldes, at JLC-værket er mindre end UNITAS'en hvilket resulterer i at de små sekunder sidder for langt inde på skiven (på 190eren).

Guldvisere ville selvfølgeligt have været smukt - som de første prototype skud af BlackSeal viste - men som ejer af 127eren, så har jeg det endog storartet med, at viserne er sorte.
Svar
#4
Udmærket point om prisen.

Jeg glæder mig til at se Balck Seal og finde ud af, om det ligger så fladt på armen, at jeg kan bære de 45mm på mit tynde håndled.

Efter en indledende satsning på 40mm er jeg nu klar til noget full size. Men guldvisere ville ha været fedt...

BTW, Kristian: Så billeder af dit 127 på paneristi. Virkelig smukt - såvel uret som billederne.
Svar
#5
Per, jeg er selv høj og har håndled som en en kvindelig cykelrytter, men jeg prøvede BS på i Geneve og var forbavset over, hvor flot det sad på armen. Idet kassen buere begge veje og dermed får en meget UFO-agtig form, så virker det ikke så voldsomt. Yderligere har uret onionkrone og ikke den mere voldsomme Marina krone beskytter.

Havde de nu lavet den uden små sekunder (som Base a la det allerførste Panerai ref. 3646 fra 1937/38 med Rolex værk), så ville jeg kunne sælge alle mine andre Panerais og beholde min 1950 og Base BlackSeal som to perfekte repræsentanter for Panerais sande Marina Militare-historie.

Her 190 ved siden af min 195:
İmage (alt+p)
İmage (alt+p)[/img]
Svar
#6
....er super lækker. VCed du om den også findes i 40mm.??
Svar
#7
Hej Jan-Peter

Mht. PAM195 er uret ikke lavet i 40mm, men kun 44mm! Endvidere blev dette ur lavet til samlere i kun 200 eksemplarer, med køberens navn indgraveret i bagkassen... og ja, de er alle udsolgte!

Hvis du referer til pam 190 som er vist ved siden af Kristians 195'er, kommer dette ur kun i 45mm!

Håber dette besvarede dit spørgsmål!
Martin Issing
Svar
#8
her er den så:

İmage (alt+p)
Svar
#9
[quote="Hªªgen"]her er den så:

Er det bare mig, eller har den en større kronebeskytter end pam112? - jeg synes ihvertfald den ser ganske fræk stor ud...
Svar
#10
Idet der er tale om G-serie, så er der, ja, tale om den forstørrede kronebeskytter. Dog ikke matpoleret som "run of the mill" produktionen af 111 og 112. Jeg er informeret om, at det er 56 gangreserve værk, men UDEN svanehalsregulator. Dette kan måske forklare den lidt lavere pris...
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)