Serie #
Hej

jeg drager snart til tyskland for at købe en Dweller.

For at være sikker på at det ikke er en "gammel" model jeg får fat i, hvad skal jeg så kigge efter.

Er det muligt at se et nummer udvendigt på uret som tilkendegiver urets alder eller produktionsdato?

Er der nogle forskelle på urets design, der synes med det blotte øje, der fortæller om uret fx er produceret her i foråret frem for fx før jul etc. etc....

På forhånd tak for hjælpen Icon_razz

Dwelleren
Svar
Hej Dweller ???
På certifikatet øverst i højre hjørne står serienr. De seneste to serier
er Y og F-serien (et bogstav efterfulgt af 6 tal) Serienr. skal starte med et F, hvis du skal have den nyeste serie. Y-serien blev produceret frem til sidste kvartal 2003, hvor F-serien tog over og er den nuværende serie.

Hvis du skal se det hurtigt kan du se på urkassen på siden og se om der er synlige stifthuller til lænken, hvis der ikke er det hører uret til de allersidste Y modeller altså produceret slut 2003 (man introducerede skjulte stifthuller i ca. November 2003 og kom derfor med på de alllersidste par Y-serie modeller) ellers er det en F-serie produceret i 2004. Der er udover dette ingen forskel (design eller detaljer) mellem de seneste modeller.

Hvis du vil være helt sikker - beder du sælger tage lænken af og sammen kigge mellem hornene kl. 6 for at se at serienr. svarer til certifikatet og der står Fxxxxxx.

Held og lykke med købet.

/Jan
Svar
Hvad skal du give for det i Tyskland og hvor køber du det henne?
Svar
hkrogh Skrev:Hvad skal du give for det i Tyskland og hvor køber du det henne?

Hej,

jeg regner med at smutte til Hamburg - der ligger nogle handlere, bla. Becker og Wempe.

Jeg håber på en pris i nærheden af € 3700,00 hvilket ca. svarer til ca. DDK 27500,00.

Hej
Svar
SeaDweller har i Tyskland en listepris på 3865,- eller kr. 28755,-
Prøv at besøge Becker og få en ursnak med René, han er en rigtig flink fyr, så kan det kan være der falder lidt rabat af Icon_e_wink

Evt. vil jeg da gerne med et smut til Hamburg hvis du ønsker en medpassager i bilen(er selv fra Vejle)
Svar
ironman Skrev:SeaDweller har i Tyskland en listepris på 3865,- eller kr. 28755,-
Prøv at besøge Becker og få en ursnak med René, han er en rigtig flink fyr, så kan det kan være der falder lidt rabat af Icon_e_wink

Evt. vil jeg da gerne med et smut til Hamburg hvis du ønsker en medpassager i bilen(er selv fra Vejle)

Hej Ironman

jeg skal lige en tur til det tyske med konen og sondere terrænet - men ellers ka' vi godt finde ud af det med en tur til Hamburg.

Hej
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)