IWC mach 15
Er der evt. nogle der ved hvad udsalgsprisen på denne skønhed er?

På forhånd tak

Mvh Mads Klifoth
Svar
Hej
Jeg kender ikke den præcise udsalgspris, men et gæt ville være omkring 25 kkr. Spørg hos Ole Mathisen.
Hvis du har forelsket dig i IWC Mach vil jeg dog anbefale dig at kigge efter et mach 12 istedet for 15. Mach 12 er udstyret med et betydeligt finere værk, nemlig et JLC 889 (let modificeret af IWC). Det er meget mere interessant end det nye Mach 15, som har fået et kedeligt ETA værk knaldet i. Et fint brugt mach 12 kan erhverves for 15-18 kkr.

Af ulemper ved 12 frem for 15, er mit gæt at JLC-værket er knap så robust som ETA-værket. Så hvis det skal bruges til bjergbestigning og rugby vil et 15 nok være at foretrække. Til daglig brug skal 12 nok kunne holde, og levetiden og gensalgsværdien er langt bedre.

Mads Gjødesen
Svar
Udsalgsprisen på IWC Mark (ikke Mach) XV er 22.400 kr. Der er ganske rigtigt ting, der taler for Mark XII, men det er samtidig en mindre model end Mark XV (36 mm vs 38 mm). Personligt ville jeg vælge XV'eren, hvis jeg skulle vælge mellem de to. Prøv også at se på Spitfire-versionen af Mark XV med sølvfarvet skive - den er virkelig lækker.
Jeg har netop selv for nylig anskaffet et IWC pilotur: UTC (den klassiske version, som er udgået til fordel for Spitfire-versionen.) Mit eget oprindelige valg stod mellem Mark XV og UTC, og efter lange overvejelser valgte jeg UTC. Det har jeg ikke fortrudt et sekund!
Svar
Mange tak for de meget proffessionelle svar. Jeg gør såmæn bare min fader en tjeneste da han skal sælge et videre til en kammerat. Selv bærer jeg et fortis b-42 chronograph, med hvid skive, dom jeg er utrlig glad for. Selv bærer min fader OGSÅ UTC´en som er en lækker model også.

Mvh Mads Klifoth
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)