Omega Seamaster - JB vs. klassikeren
Hvad er panelets bud på populariteten af Omega Seamaster med James Bond-design? Er der en æstetisk grund (bortset fra at uret har figureret i Bondfilm)?

Eksempelvis frekvensen af solgte Seamaster-ure på dette site viser en tydelig tendens i retning af at JB-designet (2531.80.00 - chronometermodellen - til venstre) - med små runde timemarkeringer og mere lir på lænken - er mere populær end den anden nuværende Seamaster-model (ref. 2255.80.00 - til højre) som lægger sig tættere op ad det gamle Seamaster 300 i skivedesign.

İmage İmage *billeder fra Omegas site

Personligt foretrækker jeg den "klassiske" model fordi jeg synes de store timemarkeringer er fede. Hvad er jeres bud på JB-urets popularitet?

Hilsen Anders K
Svar
Først og fremmest er det lidt problematisk at kalde den nuværende model for "klassikeren", men nuvel!!!!

For mig er der absolut INGEN tvivl. DEn såkaldte Bond model er simpelthen (i forhold til prisen) et fantastisk lækkert ur. Kassen er utrolig smuk, med de højglanspolerede horn for oven og matpolerede i siderne. Sværdviserne giver uret en helt unik identitet set i forhold til den nye model.
Så kommer der dette urs helt eminente FORCE, nemlig lænken. Man skal virkelig op i pris for at finde en lænke der føles mere gennemtænkt, både mht. overall kvalitet, samlekvalitet og det æstetiske indtryk. Lænken vejer også godt til. Klikket når man lukker låsen er som taget ud fra et lydstudie, perfekt og efterlader brugeren med et solidt kvalitetsindtryk!!
Jeg havde fornøjelsen forleden at sammenligne en sub og en seamaster. Hvis vi ser bort fra at ROlex benytter sig af et in house og er langt over dobbelt så dyr, er der ingen tvivl om hvilket ur der umiddelbart giver sin ejer mest value for sine penge. Oyster lænken føles ganske enkelt (mener jeg) billig og ranglet i forhold til seamasterens!
Jeg er udemærket godt klar over at oysteren holder længere, og at der jævnligt (med flere års mellemrum) skal skiftes et par stifter i seamasterens lænke, men det kan jeg sagtens leve med, mod at jeg har en lænke man kun kan blive glad af at pille ved!
Jeg har absolut intet imod ROlex, og en g/s sub står næsten øverst på min ønskeseddel, men jeg ser virkelig frem ti lat ROlex gør alvor af rygterne (eller er det fakta) om at hele lænken skal være sl!!

Mvh THomas BEch
Svar
Ville klart vælge den mere klassiske Seamster model med sword hands, frem for den ALT for overeksponerede JB model - den er jo næsten til at fodre svin med - så hyppig er den!

Den "klassiske" model ligger simpelthen mere opad den gamle Seamaster 300 (design mæssigt)!

Dog ville jeg nok vælge den med sort skive istedet for blå!
Martin Issing
Svar
Hmmm hvor mange ure er det nu at ROlex sprøjter ud af deres produktion hvert år?? Så vidt jeg husker er det i hvert fald på højde med Omega, så ligefrem at sige at man kan fodre svin med et seamaster Icon_e_surprised !!

Mvh Jens Bitrø
Svar
og visse modeller er på højde med Omegas, så fodre svin hmmm. holder ikke.

Mikael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)