havde et lækkert ur på armen idag........
Jeg var nede hos den lokale forhandler og prøvede det nye PAM176 (historic base i titanium med sort skive og den større nye krone) på håndleddet.

Lækker combo med titaniums kassen og den sorte skive og den nye krone virker på een eller anden måde federe (den er en anelse højere end den gamle, jeg sammenlignede med et 112F).

Eneste minus for mig er fortsat glas bagkassen. Det passer altså ikke til et råt ur som Panerai.................

Men titanium passer til gengæld rigtigt godt til base modellen synes jeg. Det gør uret en tand mere råt end den (meget) skinnende stålkasse.

Hvad synes I andre? Er I mere til den 2´eren/112´eren i poleret stål?

hilsener,
Rasmus
Svar
Wow, vidste ikke at den allerede var kommet... Det er småt med overraskelser og interessante PAM's hos forh her i DK...

Spørgsmålet er om man skal være nørdet (læs: historisk korrekt) eller man skal gå efter det praktiske. lad mig opstille, og så kan du vælge dine pro and con's og så beslutte om du skal spurte ned i Klarlund igen... Er i øvrigt helt enig i dine betrgtninger!

Pro
- Base rock's - ligemeget hvad!!!
- Titanium er lettere at bære
- Mere råt look (husk på at TI overtog PVD'erne efter B-serien)
- Har ikke set den ny krone, men mange siger den er flottere nu
- Glasbagkassen fremviser værket

Con
- Titanium er pr. definition ikke historisk korrekt - kun stål
- Glasbagkasse er ikke historisk korrekt
- Enkelte vil mene at værket er mindre kønt at se på
- Den ny krone er heller ikke historisk korrekt (ved ikke om jeg er på tynd is her)
- Spekulativ "gensalgsværdi"? (man skal dog aldrig købe ure herudfra -hjerte gælder)
- Det er en helt ny Vendõme G-serie (eller skal vi sige G-shock Icon_smil ), fremfor en Pre-V eller Neo Vintage A eller B-serie
- Blankt stål er lig den legendariske "Logo" 5218-201/A som OP lavede før Cartier rykkede ind. Mange kalder en neo vintage base i stål for det tætteste man kommer for færre penge.
- Fokusér kun på selve uret - det rå kan sagtens opstå ved at putte den rette rem på...

Jeg har selv en 2A med pre-V T-swiss-T base og er glad som en lille dreng for denne. Det allertætteste man kommer på en "logo", da skiven er fra den tid...

Men vælg med hjertet og hvad du synes. Nogen kan ikke lide tunge ure (stål) andre lette (TI)

ps: her er iøvrigt en gut, som havde oxideret sin TI-base, med "Oxiclean" - meget meget rå! På billederne ligner den en PVD, men ikke til at sige hvad der så ellers sker med pakninger etc. Meget råt må man sige!

[url]"http://www.network54.com/Forum/message?forumid=225715&messageid=1087930042">http://www.network54.com/Forum/message? ... 1087930042[/url]
Svar
.......et 2A eller 2B med T skive er klart vinderen. Eneste minus for mig er den lidt for blanke kasse, men ellers er der kun plusser tilbage i bogen.

Mht. den større krone på G serien, så synes jeg, at jeg har læst et sted, at denne faktisk er mere historisk korrekt, men jeg er ikke sikker.......

For øvrigt flot effekt han har fået frem med den oxidering af 118´eren. Modigt forsøg.

rasmus
Svar
Hej Rasmus,

har set flere eksempler på at nogen har fået den blanke kasse børstet, såkaldt satin finish.

Personligt ville jeg ikke turde gøre sådan noget mod min base, men der er en option dér. Måske kunne vi få nogen af de modige til at poste billeder...

Er nok ikke helt nørd nok mht. crown guard'en - faktum er at den er flot og kendetegner pam's. Iøvrigt også patenteret i sin tid til "militært" og ervervsmæssigt brug, ved ikke om de fik den kommercielt patenteret også.

Vedr. Titaniumen i mors pletfjerner, er der en del snak herom, men det ser rigtigt godt ud, meeeeen det er jo ikke en PVD vel? Icon_smil

og PVD kunne der snakkes længe om Icon_e_biggrin
Svar
Jeg kan godt lide den lidt større crown lever og kontrasten i polished kasse vs. brushed crown lever. Råt, historisk korrekt...et godt "move" fra Panerais side.

Men det får mig alligevel ikke til at købe det.
Svar
Dejligt at se der er kommet mere gang i panerai forummet herinde!

Mht. kronebeskytteren, så er den nyere kronebeskytter efter min menning mere historisk korrekt. For det første er den større og tykkere en de forhenværende på A-F serien. Da den nu også er blevet pudset frem for at være poleret henviser den også mere til både vintage og Pre Vendome Panerai ure....

Hygge Icon_e_biggrin
Martin Issing
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)