Custom Built Rolex
Præcis.
Svar
James Dowlings destro sub er virkelig et morsomt påfund...

Jeg har grublet lidt over uret da der var noget jeg ikke kunne få til at hænge sammen, men tror at jeg har fundet løsningen:

Hvis man vender skiven 180 grader ville det umiddelbart resultere i, at viserne ville stå forkert i forhold til indexene... når time viserne rammer hel, vil minutviserne altid stå på halv... Mit bud er så at minut viseren også er blevet vendt 180 grader... Hmmm

İmage
Svar
James brugte en NOS 5512 kasse fra Rolex til dette ur. Skive, visere og kransindlæg er ligeledes NOS. IWW i USA stod for PVD-behandlingen og Graham i London satte hele uret sammen derefter.

Uret er ikke til salg, idet James frygter at se det på auktion om nogle år med en eller anden løgnehistorie a la "Extremely rare Rolex Sub for right hand wearers. Only made as prototype for the South African para-troops"...eller noget i den dur.

Antiquorum slogte for nyligt et fake Panerai...for $10.000...så Dowlings destro 5512 ville sikkert også kunne hente en anseelig sum hjem med den rette historie "teamed up" med et uvidende/naivt auktionshus.
Svar
Der er ingen grund til at ligge søvnløs over dine tanker ang. viserne. Viserne kan afmonteres og derefter monteres vilkårlig på hhv timehjul og minuthjul, så der er ingen problemer i at få dem til at "ramme" stregerne efter skiven er blevet vendt!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)