16750 fra 1986 med mat skive??
#1
Hej,

Kigger på et GMT 16750 uden hvidguldsmarkeringer og med mat skive. Det undrer mig dog lidt, at serienummret (9670XXX) peger på, at det er fra ca. 1986. Det er jo absolut i slutningen af 16750 tiden og burde uret derfor ikke være med den nyere skive?

Eller brugte Rolex begge skiver helt frem til overgangen til 16700?

Skive og visere har super meget patina, så det er ikke sandsynligt, at der er kommet en tidlig skive på en senere kasse. Og komme en gammel patineret skive på en nyere kasse lyder vel heller ikke logisk.

Er der nogen der kan hjælpe med input?

rasmus
Svar
#2
Jeg mener ikke at de brugte begge skivetyper samtidig. Ellers var der tale om en meget kort overgangsperiode. Overgangsperioden lå omkring 1983 ved serienr. 75-80xxxxx. Har aldrig set 16750 med så højt nr. og gl. skive, uden der var noget lusket ved det. Er der certifikat med? Det kan evt. være et ur sammenstykket af div. GMT dele. Det ses af og til. Jeg tror ikke der er tale om et ur bestående af de dele som det blev "født" med.
Svar
#3
Tak for dit input.

Nej, der er intet certifikat med.

Det undrer også mig, med det høje nummer, men da skive og visere er ens patineret (og kraftigt patineret) havde jeg en tro på, at der ikke var fiflet med det. Men det kan jo være en nyere kasse der er brugt til den gamle skive.

Det kan man vel dybest set ikke checke. Men hvis der er tvivl, så er det nok bedst at lade uret være.

rasmus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)