Rolex Submariner 5513
#1
Jeg overvejer at investere i et vintage 5513 og har i den forbindelse nogle spørgsmål vedrørende modellen. Hvad er for det første en god pris på et vintage 5513 fra slutningen af 1960'erne med nato rem, nyserviceret og i forholdsvis flot stand? Kassen er ikke blevet "buffed" og har flotte skarpe kanter. Uden boks, Oyster lænke eller certifikat.
Hvordan er uret som investeringsobjekt generelt og i forhold til andre luksusure, eksempelvis Sub. 14060 og 14060M?

På forhånd tak

Jacob G.
Svar
#2
Jacob G Skrev:Jeg overvejer at investere i et vintage 5513 og har i den forbindelse nogle spørgsmål vedrørende modellen. Hvad er for det første en god pris på et vintage 5513 fra slutningen af 1960'erne med nato rem, nyserviceret og i forholdsvis flot stand? Kassen er ikke blevet "buffed" og har flotte skarpe kanter. Uden boks, Oyster lænke eller certifikat.
Hvordan er uret som investeringsobjekt generelt og i forhold til andre luksusure, eksempelvis Sub. 14060 og 14060M?

På forhånd tak

Jacob G.

Et dejligt ur og en klassiker må man sige sådan en 5513 .... Icon_e_biggrin

Mange foretrækker 5513'eren fra før midt 1980'erne (den udgik af produktion i 1989), hvor den havde den matsorteskive med påmalede timemarkeringer. Personligt foretrækker jeg "udgaven" med blanksortskrive og timemarkeringer med hvidguldsrand:
İmage
Mht. til priser ...well ...hvad er gode priser? Det afhænger helt af standen, om der følger org. papirer og bokse med, om uret er udstyret med en org. Oysterlænke osv.

Hvis du står med en virkelig flot 5513 uden Oysterlænke, som ikke på nogen måde bærer præg af at være blevet poleret mere end højst et par gange, så vil jeg sige at prisen (uden papirer osv.) bør ligger på ml. 17 og 19.000 kr. Med papirer på ml. 20-22.000 kr. Men som nævnt standen er MEGET afgørende.

Vil ikke umiddelbare betegne en 5513 som et investeringsobjekt, hvis der da vel at mærke ikke er tale om et næsten unikt eksemplar i perfekt stand (ubrugt eller stort set ubrugt) med papirer og bokse. Så prisniveauet vil næppe afvige voldsomt fra priserne på en 14060 med eller uden "M" også selvom sidstnævnte jo kan købes hos enhver Rolex forhandler.

Hvis man går lidt op i Rolex ure og samler lidt osv. vil man nok - som udgangspunkt - foretrække en model, som ikke længere produceres. Udfra den synsvinkel er 5513'eren måske den mest interessante i længden.
Svar
#3
Hvad vil du (og andre) mene prisen er på et Sub. 5513 m. Oyster lænke i ordinær stand, dvs. med lidt spor af brug, let patineret skive og som har været poleret nogle gange? Fortsat uden boks eller certifikat, men dog nyserviceret hos aut. Rolex urmager. Så vidt jeg kan se på baggrund af tidligere salg via Vintageure er prisen omkring 15.000-17.000kr?

Takker

Jacob G.
Svar
#4
Jacob G Skrev:Hvad vil du (og andre) mene prisen er på et Sub. 5513 m. Oyster lænke i ordinær stand, dvs. med lidt spor af brug, let patineret skive og som har været poleret nogle gange? Fortsat uden boks eller certifikat, men dog nyserviceret hos aut. Rolex urmager. Så vidt jeg kan se på baggrund af tidligere salg via Vintageure er prisen omkring 15.000-17.000kr?

Takker

Jacob G.

Det skal nok passe ...

Husk at en stor del af salget på Vintageure.dk sker mellem private. Priserne ved køb hos en forhandler er typisk lidt højere.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)