Submariner med rød skrift på skive
#11
40-50k er nok lige i overkanten. Icon_e_confused
Medmindre det er med alt tilbehør og i virkelig god stand på baggrund af min lille sondering af markedet.
Forresten Mathias, har du købt et ur?
Jeg er lidt nysgerrig mht. hvilket det bliver.
Eller holder du dig til det ene? som lignede en sub, såvidt jeg husker.
Det er lidt spændende at se hvad folk planlægger at købe.
Mit næste mål er et Panerai Pam 48 hvis alt går vel.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at blive fascineret af en sub med røde bogstaver, nu har jeg en magen til dog med hvide bogstaver. Men jeg bliver lokket af at det er et begrænset antal. hulk det er sku snart en sygdom Icon_redface
Dog tror jeg ikke jeg finder et til rimelige penge. Icon_e_sad
Svar
#12
Jeg har købt dette ur fra tyske "Marcello C." til ca. 3500,-
Det er med et ETA 2428 værk, og går rigtig godt. Jeg har svært ved at mærke forskel på dette ur og diverse dure ure, som jeg har prøvet ved forhandlere.

Jeg er blevet forvisset om, at jeg langt hellere vil have 10 forskellige ure til $500 end ét enkelt Rolex/Omega/Panerai/Zenith til $5000, men hver sin smag - selvfølgelig.

Jeg har også kigget en del på russiske ure, som Poljot og Vostok. De er flotte, har sjæl, god historie og originalt design. Prisen er en brøkdel af svejtsiske ure.

Her er mit ur: (har selv taget billedet)


İmage
Svar
#13
Det ser sku også godt ud, nu kan jeg faktiskt godt huske det.
Ja det er da fun at have lidt forskellige at vælge imellem, helt klart.
Jeg har også selv overvejet at købe nogle af de billigere ure.
Så fx et gammelt ur fra US army tilbage fra koreakrigen til 1500-2000 kr.
Det er sku fun Icon_razz

Det er et godt billede.
Meget fancy mht fjerbetjeningen som underlag. Nu er jeg B&O fan så det er bare i vinkel Icon_e_biggrin
Svar
#14
Hej Mathias

Jeg tænker ikke rigtig over om det kan gå i stykker og jeg går med det daglig.. Jeg synes det er til for at blive brugt.. Til gengæld.. når jeg har rejst uden for europa, lader jeg det blive hjemme.. jeg ville være ked af at miste det til en brasiliansk drengebande Icon_e_sad

Mht værdien... ja, jeg ved egentlig ikke hvad det er værd.. jeg har jo bare uret - som dog er i fin stand - men jeg har ikke den originale kvittering eller certifikat; det fik jeg ikke da jeg købte det. Jeg har vist stadig det lille hæfte man får med ved køb af Submariner. Jeg har ikke handlet med ure i mange år, så jeg kender ikke rigtig markedet.. Selvfølgelig er det penge værd, men 40 - 50 K (selv om det er fedt at høre Icon_cool tvivler jeg lidt på Icon_e_biggrin

Men bevares, jeg er da lidt nysgerrig på en realistisk prissætning..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)