Ingen graveringer på Rolex ure - Hvorfor??
#1
Jeg har ofte undret mig over hvorfor der ikke er nogle markeringer
på bagsiden af et Rolex ur. I øjeblikket ejer jeg et Tag Heur ur samt et omega Seamaster, begge er som i nok ved udstyret med div. markeringer bag på kassen. Men ikke Rolex.. Hvorfor??

Håber at i kan svare på dette.
Med venlig hilsen

David Hansen
Svar
#2
David Hansen Skrev:Jeg har ofte undret mig over hvorfor der ikke er nogle markeringer
på bagsiden af et Rolex ur. I øjeblikket ejer jeg et Tag Heur ur samt et omega Seamaster, begge er som i nok ved udstyret med div. markeringer bag på kassen. Men ikke Rolex.. Hvorfor??

Håber at i kan svare på dette.

Det lidt frække og lidet oplysende svar ville være, at det er fordi et Rolex tager man bare ikke af! Et andet svar kunne være, at det kunne genere huden.
I øvrigt er det ikke alle Rolex, der mangler skrift eller udsmykning på bagsiden. For eksempel er der en lang tradition for, at Sea-Dwelleren har buet og/eller lige graveret/udfræset skrift og coronet(ter) på bagsiden. De forskellige skriftstørrelser/-varianter/-forskelle bruges blandt andet til at være med til at afgøre, hvornår uret er fra. Det kan der siges rigtig meget om. Men kig nærmere på Sea-Dwelleren.

Pierre
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)